Kan ik haaruitval hebben door de pil?

Sinds ongeveer een maand gebruik ik de pil, maar ik lijk nogal veel last van haaruitval te hebben de laatste tijd! Als ik het borstel of was ofzo komt er heel veel haar af, meer dan normaal is volgens mij (vroeger kwam er ook nooit zo veel af). Kan dit te maken hebben met de pil?

Toegevoegd na 11 minuten:
Natuurlijk heb ik de bijsluiter wel gelezen, maar over haaruitval stond daar niets in...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom lees je niet de bijsluiter over bijwerkingen.
Als daar het woord alopecia erop staat, dan klopt het dat je haaruitval daardoor krijgt.
Waarom neem je niet contact op met de apotheek of vraag een ander soort pil aan bij de huisarts. Toegevoegd na 4 minuten:
Dan lijkt mij het beste dat je van je huisarts gewoon een andere pil vraagt.

Het beste antwoord

Hey hey,

Dat komt me zeer bekend voor. Bij mij is het ook zo gegaan. Enkel omgekeerd, na jaren last van haaruitval, ben ik er achtergekomen dat er teveel oestrogeen in mijn pil zat. Nu gebruik ik de minipil en krijg terug een vollere haardos!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je op deze website de naam invoert, krijg je te zien welke bijwerkingen ooit zijn gemeld:
http://www.lareb.nl/zoek/geneesmiddel.asp
13 jaar geleden
een normale haaruitval is 80 tot 100 haren per dag en in het voor en najaar is dit meer! Ook wanneer je minder prettig in je vel zit is dit aan je haar te merken. Maak je geen zorgen je wordt niet kaal! Je kan wel extra vitamine A nemen. In plantaardig voedsel komt vitamine A voor in appels, boerenkool, wortelen, maïs, broccoli, spinazie, abrikozen en palmolie.
Succes en maak je vooral geen zorgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan, maar er kunnen ook heel veel andere dingen de oorzaak zijn.
Wacht er niet mee en ga naar de dokter. Haaruitval kan door zo veel oorzaken komen. Allergie,stress, zwangerschap, ziekte, tekort aan iets, hormonen, pil, schimmel, noem maar op.

Als er geconstateerd is dat het inderdaad de pil is, moet je sowieso ook bij de dokter zijn voor een andere.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de haaruitval gelijk loopt met de termijn van starten pil, dan moet je van pil veranderen. Elke pil, elk medicijn heeft bijwerkingen. Soms een enorme lange lijst. Overleg met je arts. Ik denk dat je onmiddellijk een ader merk moet gaan slikken. Succes.