Kan het overdreven vaak uit moeten rekken wijzen op een ziektebeeld?

Toegevoegd na 2 uur:
Kan het bv te maken hebben met oververmoeidheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is 'overdreven vaak'? De meeste mensen zou het goed doen als ze zich wat váker uit zouden rekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker 6x per uur en ik zie anderen om me heen het niet doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent misschien gewoon wat beweeglijker dan de mensen om je heen.

Antwoorden (4)

Lijkt mij niet.
Als je mij een dag achter een bureau zou zetten, zou ik me ook constand uitrekken, omdat ik niet gewend ben stil te zitten, ik heb dit al bij vergaderingen van een uur, dan moet ik mijn benen strekken, mijn armen even uitrekken enz.
Het kan ook een gewenning zijn en zeker geen slechte, je uitrekken kan helemaal geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rekverslaving? Het lijkt me eerder dat iemand het misschien doet als z/hij niet goed geslapen heeft, zich verveelt, verstandig pauzeert tijdens intensief werk, in een te warme/benauwde omgeving zit, noem maar op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, lijkt mij niet.

Het kan eerder wijzen op verveling,
of een tekort aan slaap,
of een tekort aan beweging.
Of een gewoonte.

Dus: flink bewegen en lekker vaak flink uitrekken.
Is goed voor een lijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist goed om steeds te rekken en te strekken.
Ik denk dat er ook een concentratietekort achter kan zitten. Door steeds even pauze te nemen en je lichaam weer actief te strekken, kun je weer even voort.