mijn zoontje van 10,5 maand heeft soort moedervlek op zijn tong. wat kan dat zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet om je bang te maken maar ik zou ermee naar een specialist gaan. (lees arts)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zei de huisarts? En het consultatiebureau?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de huisarts zei heb je zelf al gegoogled ?? niet gelogen. maar hij wist het niet en consultatiebureau wist het ook niet. En dermatoloog kon ook niets vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Heb je zelf al gegoogled"? Serieus? Bedoeld als advies, niet een meewarige retorische vraag uit ervaring?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja..dat is wat hij eerst zei..en heeft daarna een dikke pil van een boek erbij gepakt en heeft niets kunnen vinden. hij ons daarna naar de dermatoloog doorverwezen.

Antwoorden (3)

Een aft, ff naar de huisarts gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben de mensen van het consultatiebureau daar niks van gezegd? Dit is zeker een reden om maandag even langs huisarts te gaan. Elke vlek, elke verandering daar melden.

Aften:

Sommige mensen worden regelmatig geplaagd door pijnlijke zweertjes in de mond. Deze zweertjes, aften, komen voor bij zowel jongeren als volwassenen. De oorzaak is niet helemaal duidelijk.

Wat zijn aften?
Aften zijn blaasjes of zweertjes in de mond met een doorsnede van drie tot vier millimeter. Het zijn grijswitte of dikke gele plekjes met een rode, ontstoken rand. Aften verschijnen aan de binnenkant van de lippen of wangen of onder de tong. Ze bezorgen een stekende pijn tijdens het eten van zuur of heet voedsel. Sommige mensen voelen een afte van tevoren aankomen. Ze herkennen het pijnlijke gevoel dat erbij hoort, en soms ziet het mondslijmvlies rood.

Hoe ontstaan aften?
Helaas is de oorzaak van aften onduidelijk. Vaak steken ze de kop op bij een verminderde lichamelijke weerstand, een slechte mondhygiëne, overgevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen of stress. Ze kunnen ontstaan door bijten op de tong of de binnenkant van de wang of door het eten van heet voedsel.

moedervlekken
Wat zijn moedervlekken?
Moedervlekken zijn goedaardige opeenhopingen van pigmentvormende cellen in de huid. Het is een normaal verschijnsel; vrijwel iedereen krijgt meerdere moedervlekken, gemiddeld zo’n 25. De officiële medische term voor deze goedaardige moedervlek is naevus (naevocellularis). Naast normale, goedaardige moedervlekken bestaan er nog onrustige (dysplastische/atypische) moedervlekken en kwaadaardige moedervlekken (melanomen). Onrustige moedervlekken zijn goedaardig, maar kunnen soms voorlopers van het melanoom zijn. Een melanoom kan ontstaan uit een onrustige moedervlek en een enkele keer zelfs uit een gewone moedervlek, al is de kans dat een moedervlek kwaadaardig wordt kleiner dan 1 op een miljoen. Ook kan een melanoom “spontaan” uit tevoren normale huid ontstaan.

Hoe ontstaan moedervlekken?
Een moedervlek is een onschuldige stoornis in de ontwikkeling van de huid. Een enkele keer is een moedervlek al bij de geboorte zichtbaar aanwezig (de zogenaamde aangeboren of congenitale moedervlek).

http://gezondheid.infoblogs.nl/aandoeningen_en_kwalen/153