Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb oorsuizen! Hoe kom ik er vanaf?

Ik heb sinds ook een beetje last van oorsuizen in mijn rechteroor. Volgens mij had ik het al wel langer, maar ik merk het nu pas goed. Overdag heb ik er geen last van, maar 's avonds als het helemaal stil is wel. Het zit alleen in mijn rechteroor.
Ik ben pas 14 jaar en ga eigenlijk nooit naar een disco of draai nooit harde muziek, dus wat kan het probleem dan zijn? Misschien oorsmeer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Goed om als eerste inderdaad aan oorsmeer te denken. Je kunt proberen om het weg te krijgen door tweemaal per dag een druppeltje culinaire olie in je oor te druppelen. Lukt dat niet dan is dat oorsmeer wel zachter geworden. Maak dan een afspraak met de huisarts om eventueel je oor uit te laten spuiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan inderdaad oorsmeer zijn.
Maar je kan ook een gehoorbeschadiging oplopen door 1 harde klap. Vuurwerk of iets dergelijks.

Natuurlijk kunnen ook andere factoren invloed hebben. Een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorsmeerprop. Harde proppen van oorsmeer - vaak het gevolg van overdreven hygiëne - kunnen hinderlijke oorsuizen, een vol gevoel in het oor en lichte slechthorendheid veroorzaken. Het virus of bacterie kunnen het binnenoor beschadigen. Naar de huisarts gaan is mijn advies.

Het kan ook andere oorzaken hebben, zie bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan nu eerst niet naar de huisarts. Ik denk pas dinsdag. Is dit een probleem. Moet ik al eerder heen of valt het wel mee en is het oorsmeer niet zo erg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te lang mee wachten, oorsmeer is over het algemeen niet zo erg in de meeste gevallen. Maar je kan beter zekerheid hebben en dinsdag naar je huisarts gaan. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, bedankt voor alle info! Ik houd jullie wel even op de hoogte!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding