Ik heb vaak puisten onder mijn hoofdhaar. Gelukkig zie je het niet, maar het is erg pijnlijk. Hoe komt dit en wat kan ik ertegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
60.2K

Het beste antwoord

Ga even langs de huisarts, waarschijnlijk zal die je doorsturen naar een dermatoloog. Wat je beschrijft is erg pijnlijk en wanneer je pech hebt barsten ze ineens open, de pus met de bacterie zorgt weer voor meer...

Even naar laten kijken dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit komt door zweten. Ik raad je aan je haar elke dag te wassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees blij dat je het niet ziet.
Maar je kan wel kijken voor en andere borstel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens een andere shampoo te gebruiken. En verder moet je er vooral afblijven, want door het krabbelen gaat je huid kapot en krijg je weer nieuwe jeuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit komt inderdaad door transpiratie. Je hoofdhuid begint dan te irriteren en er ontstaan buldjes (puistjes).

Je zou Berken Haarwater kunnen gebruiken. Dat is haarwater, gemaakt van de bladeren van berken met alcohol. Berken Haarwater heeft een rustgevend effect voor de hoofdhuid en het is goed voor de doorbloeding. Daarnaast is alcohol ook desinfecterend!

Berken Haarwater is verkrijgbaar bij de drogisterij en verkrijgbaar Met Vet en Zonder Vet. Misschien kunnen de verkopers van de drogisterij je adviseren welke voor jou het meest geschikt is. Wellicht dat zij een ander alternatief hebben..

Veel sterkte!

Toegevoegd na 4 minuten:
En ook heel erg belangrijk.. Zo min mogelijk krabben! Als het echt te erg wordt, heb je nog als optie dat je langs de huisarts kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-, dit is gewoon reclame.
Hier heb ik ook wel eens last van gehad. Ik ben toen Head&Shoulders gaan gebruiken, want deze zijn echt gericht op je hoofdhuid en heel erg bevrijdend. Nadat ik de 'menthol' daarvan ging gebruiken, voelde ik echt direct mijn hoofdhuid ademen. Ik raad het je aan, maar of het bij jou ook werkt.... ik hoop van wel. Wat de oorzaak is, zoals eerder vermeld transpiratie zou kunnen inderdaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou maar geen suiker te veel gebruiken en zeker geen coca cola drinken geen chocolate eten ook niet coca cola sugar free dat help ook niet met terug groeien van puistjes op je hoofdhuid en sporten helpt ook wel zeker zorg dat je veel hard gaat loopt tot je hele veel gaat zweten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Onderdoor
3 jaar geleden
Ja, de laatste tijd veel cola zero en suiker gedronken en gegeten . Ik heb net achter en boven kant van mijn oren in mijn hoofdhuid. Ik vermoede eigenlijk olie, maar dat jij het zo zegt, heb ik inderdaad mijn consumptie verhoogd. Grappig
Wanneer je huidhoofd problemen hebt, schilfers of puistjes of abcessen bv, is het raadzaam om bij de huisarts aan te kloppen.
Voorbeelden te over om te geven, maar het enige goede advies op je vraag wat kan ik ertegen doen? is bel de ha en maak een afspraak zodat deze het kan zien/beoordelen en op de juiste manier behandelen; met een zalfje, specifieke shampoo of advies xx maal per week wassen.
Allerlei mogelijkheden die door een medisch onderlegd iemand gegeven kunnen worden, daar weet deze alles van. Doe maar bellen en een afspraak maken, huisartsen hebben alles al gezien èn behandeld :)