Nee totaal niet dit is een ingegroeide haar je kunt m laten verwijderen bij de schoonheidssepcialist ben k zelf ook vandaar;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou gewoon even afwachten. Word het alleen maar erger dan zou ik wel na laten kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt heb ook voorzichtig uitknijpen als er een haar in zit eerst even weghalen met een pincet daarna goed ontsmetten net alcohol 70%! Niet meer en tisseus om je vingertoppen doen en dan uitdrukken na afloop nogmaals ontsmetten
een puist kan geen kwaad het is alleen heel erg vervelend en pijnlijk. weg laten halen/uitknijpen kan erg zeer doen en kun je het beste laten doen. ga je het toch zelf proberen denk dan aan ontsmetten.succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zegt "soort van puist" Dat kan van alles zijn. een normale puist, met een geel topje, kan geen kwaad. met iets anders kun je best voor de zekerheid even langs de huisarts gaan voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan een ingegroeid haartje zijn of een verstopt talgkliertje - net zoals een gewone puist elders, eigenlijk.
Niet aan zitten, als de bult te groot wordt kun je even naar de huisarts gaan, want het is natuurlijk wel een lastige plek.
In nood kan de huisarts 'm openprikken. Dat is minder pijnlijk dan je denkt.
En het kan ook zijn dat ie zomaar vanzelf verdwijnt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is meestal zelfs een hele opluchting nadat de huisarts hem open heeft geprikt :-S
Het kan ook een cyste zijn, of een negenoog od.
Ik zou er de huisarts even naar laten kijken. Met ontstekingen moet je altijd uitkijken. Als de puist nl. knapt en de vloeistof loopt eruit, heb je kans dat je enige tijd later op deze plek weer een nieuwe hebt zitten. Zelf uitknijpen of doorprikken is daarom geen optie.
De huisarts kan dit adequaat behandelen en goed ontsmetten.
amc