Ik heb griep met 39 graden koorts en kan niet slapen, terwijl ik morgen een belangrijke afspraak heb. Iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31.7K

Antwoorden (13)

2 Paracetemol innemen met een glas water!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warme melk. Of een borrel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koortsremmers innemen (paracetamol bijvoorbeeld).
En als je je morgen nog ziek voelt en 39 koorts hebt, afspraak afzeggen, want als die belangrijk is en je voelt je niet goed kan de afspraak misschien niet goed verlopen. Je kunt hem dan beter uitstellen.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat morgen een ander de afspraak afbellen met de mededeling dat je 40 graden koorts hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vervelend voor je..

Even niet aan morgen denken. Met een stevige pijnstiller kun je ene redelijke nachtrust hebben zodat je misschien nog net die afspraak kunt nakomen. Wel gaan slapen nu....
Morgenochtend weer een paracetamol, een lekkere douche en dan lukt het misschien wel weer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft de koorts een aanwijsbare oorzaak? Je kunt een koortswerend middel zoals paracetamol nemen om beter te kunnen slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kippensoep, sterk je lekker van aan. Als je morgen een dusdanig belangrijke afspraak heb zou ik proberen je kunstmatig goed te laten voelen door Ibuprofen (bij ontsteking) of Paracetamol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Griep is een virus en daar doe je helaas niet zo veel aan, dat moet uitzieken. Je kan proberen of je het redt met paracetamol. Maar eigenlijk kun je beter in bed blijven.

Heb je s'ochtens of s'middags een afspraak? Vaak voel je je als je griep hebt je in de ochtend en avond het meest beroerd.

Als je echt te ziek bent, is het beste wat je kan doen het de gene waarmee je een afspraak hebt zo spoedig als mogelijk inlichten. dan kan die andere persoon nog zijn dag anders inrichten en is het minder vervelend ,( ipv het een kwartier van te voren te horen)

Beterschap..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel: Niets maar dan ook niets kan belangrijker zijn dan je gezondheid! Dus verzetten die afspraak, kan je het niet verzetten, dan gewoon afzeggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een ouderwetse grog : kokend water, (als je hebt hot coldrex of citrosan, anders 2 paracetamol erin oplossen), een eetlepel honing en een uitgeperste citroen, en een gezellige scheut whiskey of cognac.
Met kleine slokjes zo heet mogelijk opdrinken op de rand van je bed.
Waarschijnlijk val je dan heel snel in slaap, zweet als een otter, maar je voelt je morgen zo goed als mogelijk is onder de omstandigheden...

Neem morgenochtend op je nuchtere maag een 1000mg C - bruistablet, dat geeft je een goede dosis energie (bijna beter dan koffie!!)

En, zoals al gezegd is : als het niet gaat morgen, dan gaat het niet...er heerst nou eenmaal griep, en je hebt tenslotte het weekend je best gedaan uit te zieken : niets aan te doen.

Zelfs een belangrijke afspraak-partner kan dit begrijpen.

Beterschap, hoor, en welterusten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf wijs maken dat het niet erg is dat je er morgen niet kan zijn en dan gaan slapen :) in de ochtend ziet alles er rooskleuriger uit :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de griep zelf is niet zoveel te doen. Alle adviezen die ik gelezen heb zijn goed, in mijn optiek is slapen het beste medicijn en veel drinken.

Ik zou me gewoon ziek melden voor je afspraak, hoe vervelend dat ook is, het overkomt je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antigripine for life!