Rood geïrriteerd oogwit?

Sinds eergisteravond is het oogwit op m'n rechteroog roze/rood. 's Nachts koekt m'n hele oog dicht en overdag zit er soms wat viezigheid in en heb ik soms het idee dat ik wat waziger zie, alsof er zo'n vliebeltje voor je ogen zit. Sinds vannacht is ook mijn linkeroog begonnen. Ik weet dat als het aanhoudt ik even een bezoekje kan brengen aan de huisarts, maar misschien herkennen mensen dit en weten misschien wat het is? Ik heb geen pijn aan m'n ogen.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Dit kan een teken van verkouden zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allergisch voor iets? Of te hard gevreven in het oog, of andere make-up gebruikt, of make-up gebruikt die je uitgeleend hebt,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je een ontstoken oog. Zeker als je make-up gebruikt of veel in je ogen wrijft gebeurt dat regelmatig, en in de regel gaat het ook vanzelf weer over.
Gewoon effe niet wrijven, en een paar keer per dag schoonmaken met een watje met gekookt en afgekoeld water.

Blijft het langer dan een week, of wordt het al snel erger, dan moet je even langs de oogarts voor een oogzalfje.
Pijn doet het inderdaad meestal niet.

Toegevoegd na 44 seconden:
Sorry. ik raak in de war van al die ogen. Je kunt gewoon langs de HUISarts natuurlijk ; oogarts is nergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of toch een ontsteking? Ik zou alvast beginnen met er gebruikte afgekoelde kamillethee zakjes op te leggen. En als het niet minder wordt naar de huisarts. Maar dat had je zelf al in de gaten. En je ogen proberen te spoelen met gekookt afgekoeld water. Je ogen zijn belangrijk, wees er zuinig op. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook gehad, 3 zalfjes van de huidarts geprobeert niets hielp. Het blijkt exceem te zijn wat je niet zomaar weg krijgt. Het 4e zalfje hielp. Maar de tube is leeg en heb ik weggedaan. Oorzak kan zijn stress daardoor krijg je roos op je hoofd, daar ga je aan krabben en dan vrijf je in je ogen zo had ik het! Echt niet aan zitten , word alleen maar erger