Duizelig voor het eten

Ik ben regelmatig duizelig voor ik het avondeten ga klaarmaken en heb dan nauwelijks of geen honger meer en beroerd. Als zo'n aanval verder gaat in zweten en hartkloppingen en oorsuizen ben ik de volgende twee dagen daar nog ziek van.
Kan dit met een te laag bloedsuikerhalte te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Ja, dat kan met je bloedsuikerspiegel te maken hebben. Probeer voldoende tussendoortjes te eten, met weinig suikers erin. Vooral die dingen die langzaam verbrandt worden, zijn goed. Als je te veel honger hebt (voedingsstoffen nodig, dus), en je ontzegt je lichaam dat terwijl je wel gaat koken, raak je in de war.

Fruit, een droge snee brood, etc. Kunnen maken dat jij je een stuk lekkerder voelt. O ja, en ontbijten, voldoende drinken, niet te veel koffie en cola ook...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

kan inderdaad met uw bloedsuikerspiegel te maken hebben,best eens naar uw dokter8
fremar
13 jaar geleden
Dit lijkt erg op hypoglycemie. (wisselende suikerspiegel)
Het kan een beginnende diabetes zijn.

Heel snel laten controleren want dit is niet goed!

Mensen die hiervoor gevoelig zijn, zijn gebaat bij 6x per dag kleine hoeveelheden eten. Met name langzame koolhydraten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je hebt een drukke periode en drinkt niet genoeg of eet onregelmatig of moeheid maar bij twijfel gewoon ff de dokter bellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad! Ik weet niet of je ook moet spugen? Bent afgevallen? Ik bleek, na bloedonderzoek, een storing te hebben van hersenen naar schildklier waardoor hij te snel werkte.. Door deze "storing" werd ik misselijk en had ik geen zin meer in eten en werd ik misselijk alleen bij de gedachte al. Ik zou zeggen ga ff langs de dokter. Ik heb er een kuur voor gekregen en het hielp! Storing schijnt vanzelf weer over te gaan.. Hoop dat je er wat aan hebt?! Succes..