Waarom heb ik de hele dag dorst?

Ik weet al zeker dat ik geen suikerziekte heb. Hoeveel ik ook drink toch blijf ik de hele dag dorst houden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Wat drink je de hele dag? Water, thee, frisdrank?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voornamelijk water en soms koffie en een glaasje cola.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vaak dorst als ik veel koffie drink.

Antwoorden (5)

Als het alleen een dagje is, kan het komen van zout eten. Als het aanhoudt, zou ik toch een keer aan de dokter vragen of er iets loos kan zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog even verder gekeken: er zijn nierziekten die dorst als symptoom hebben.
Blijf er dus niet mee lopen, maar ga even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan verschillende redenen hebben; lever je veel fysieke inspanning, eet je veel zoetigheid of juist veel zout, gebruik je medicijnen??
Het kan ook een medische reden hebben; schildklier probleem, een te hoge of te lage bloeddruk??
Dit voor jezelf even op een rijtje zetten denk ik en als je het niet vertrouwd even bloed laten prikken bij de huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alleen water drinkt en af en toe limonades dan lijkt het mij dat er iets niet goed zit in je lichaam, en de vraag is hoe lang heb je dit al?

Duurt het te lang laat (nog) eens je bloed onderzoeken, want het zijn ook momentopnames, al die bloedonderzoeken.

Het kan ook tijdelijk zijn dat je gewoon een periode hebt met hormoonwisseling etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat vervelend voor je, ik dacht idd meteen aan suikerziekte.
als dat getest en uitgesloten is moet het iets anders zijn.
ik denk dat je dit verder moet uitzoeken bij de huisarts.
het kan een hormonale storing zijn oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dat ook heel erg en heb ook geen suikerziekte enzo.. maar ik heb het van jongs af aan al gehad wat wel belangrijk is is dat je water drinkt en niet te snel rustig slikken enz.. en niet 10 te veel achter elkaar dat
is niet gezond..