Is er iets wat ik kan doen om mijn aanstaande operatie te bespoedigen? (zie uitleg)

Ik was 3 nov. op de orthopedische polikliniek -van een Nederlands ziekenhuis- voor een preoperatieve screening voor een heupoperatie.
De chirurg liet me weten dat ik ongeveer 8 wkn. moest wachten voor de operatie. Op hun site stond 9 wkn. ... maar vanwege de feestdagen tussendoor ging ik uit van 10 wkn. of langer.
Ik zou een week vóór opname bericht krijgen, maar toen ik na 10 wkn. nog niets gehoord had heb ik de polikliniek gebeld om uit te vinden of ze me een indicatie konden geven wanneer de operatie plaats zou vinden.
Dit was 2 wkn. geleden en ik kreeg toen te horen dat 'ze streven naar de maand maart'! Hierop heb ik met de chirurg ge-emailed en gevraagd om uitleg over wat er mis was gegaan. Ik haalde opnieuw aan dat ik veel pijn heb en nu helemaal afhankelijk ben van hulp en of ik niet eerder geholpen kon worden. Hij mailde terug dat 'hij er werk van ging maken en de website aan zou laten passen'.
Het is nu 2 wkn. later en ik heb niets meer gehoord van de chirurg of zijn assistente (hij had ook haar zijn e-mail toegestuurd, net als de webmaster).
Ik zou graag willen weten of iemand een idee heeft om de operatiedatum te kunnen beïnvloeden. Ik weet dat iedereen die boven me staat op de 'operatie ladder' gewoon voor moet gaan, maar ik heb het idee dat er iets mis is gegaan en dat dat niet rechtgezet wordt ...
Als ik echt moet wachten tot april betekent dit dat het zo'n 21 wkn. wachttijd betreft ipv 8 zoals werd gesuggereerd. Als iemand raad heeft ... GRAAG!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je zou kunnen proberen het via de ziektekostenverzekering kunnen proberen, die kunnen/willen wel eens bemiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet geschoten is altijd mis!
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Je hoeft toch niet persé in Nederland geholpen te worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan in hoeverre je het risico wilt nemen om in een ander land waar je alles niet kent en misschien een taalprobleem kunt hebben geholpen te worden. Plus dat hierboven al gezegd wordt dat het om een specifieke operatie gaat. Je moet dan wel heel goed weten waarje mee bezig bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut wel proberen hoor! In onze buurlanden zijn er ook hele goede ziekenhuizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend he als je zo aangewezen bent op de kennis van 'anderen'. Ik hoop voor je dat je een oplossing vindt en anders heeeeel veel sterkte met wachten en straks met operatie en revalidatie! Een voordeel van revalidatie is echter....... veel GV tijd!!! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed advies, wat helpt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte dan met wachten Yancha!

Andere antwoorden (4)

Bel eens met de wachtlijstbemiddeling van Menzis (ook voor wie daar niet verzekerd is):
http://www.menzis.nl/web/Consumenten/Zorgadvies/Wachtlijstbemiddeling.htm

Ik hoop dat je snel geholpen kunt worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel erg vervelend :-(
Sterkte in elk geval, ik duim dat het toch een beetje opschiet!
De meeste verzekeraars hebben een zorgmakelaar. Die kan voor jou kijken waar je het snelst dezelfde operatie kan ondergaan. Ik heb dit zelf ook eens gedaan. Toen ik toen mijn gegevens bij het ziekenhuis opvroeg om ze door te laten sturen naar het 'nieuwe'ziekenhuis, kon het ineens wel een paar dagen later! In ziekenhuizen draait het uiteraard ook om geld en vinden ze het vervelend als hun patient ergens naar toe gaat.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
turkije, agis werkt samen word direct aan hun vergoed dus je hoeft niets uit je zak te trekken. perfecte voor amsteen na zorg. specialisten. er is in amsterdam een bedrijfje die alle papieren regelt voor je
en je kan er gelijk terecht.ik heb er goede ervaringen mee evenals mijn kennissen die dat ook hebben gedaan. medical park. internationaal. zoek het verder effe uit en anders kan ik je hun contact nummer hier ook geven.als je interesse hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar heeft u volkomen gelijk in. dat het ver is. ik heb het natuurlijk beschouwd als vakantie. de kamers zijn dan niet te onderscheiden van van der valk hotels hahahaha.meid ik wens je dan veel geduld en een spoedig herstel verder zou ik het niet weten mischien belgie of duitsland nu mag je je daar ook laten behandelen. beterschap
Heb ik de zelfde situatie gezeten, een wachtlijst van 3maanden terwijl ik geopereerd moest worden.
Ik heb toen mijn zorg verzekeraar gebeld en die raden mij aan naar het buitenland te gaan. Ik ben in Duitsland geweest en binnen 2 weken was ik geopereerd, daarbij is de zorg daar veel beter.
Wel raden mijn verzekering mij af om gebruik te maken van een zorg makelaar omdat ik daar de een hoge rekening van kon verwachten dat niet vergoed werd.

Heel veel succes