Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Iemand op mijn werk heeft smaakstoornissen. Ik vind dit zo zielig voor haar. Hoe kan ze haar smaak terug krijgen?

Door vergiftiging van de smaakpapillen in de mond door
geneesmiddelen tegen hartklachten;

Toegevoegd na 22 minuten:
bestaat er geen alternatieve oplossingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
890

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Daar zal ze toch echt voor naar een arts moeten.

Je kan door verschillende oorzaken je smaak verliezen, met medicijn gebruik is het meestal zo dat de smaak terug komt na het stoppen met de medicijnen.

Toegevoegd na 1 dag:
Kijk eens naar de uitzending van Je zal het maar hebben, van BNN deze week, daar verteld een meisje over hetzelfde probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi te lezen dat je de ander al het goede gunt maar ik denk niet dat medelij (zielig vinden) de juiste houding is.

Een vriend van mij heeft eensmaakstoornis. Toch zie ik hem regelmatig de ene x een jonge jenever en dan weer een oude jenever drinken. Op mijn vraag waarom hij dit doet kwam als antwoord dat het hem dan gaat om de veranderende structuur van het product, ipv de smaak. Daar haalt hij zijn voldoening uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je in haar positie stelt dan is dit wel erg als je totaal niets proeft wat je nu eet of drinkt,je zou voor minder depressief worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een oordeel zoals jij er tegen aankijkt wanneer jij dit zou overkomen. Wellicht denkt diegene er heel anders over. Heb je er eens naar geïnformeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,ze is heel depressief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Bepo, het klinkt afgezaagd maar ze zal toch hierin haar weg moeten vinden, met of zonder hulp van jou.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding