wat te doen bij een te snel werkende schildklier

ik ben een tijdje terug naar de dokter gegaan omdat ik heel snel moe ben, alleen maar afval en haaruitval heb daarbij ben ik ook sneller geirriteerd (waarschijnlijk door de vermoeidheid) na wat bloedprikken blijkt mijn schildklier te snel te werken maar het is maar een lichte afwijking dus krijg ik hier geen medicijnen voor. Maar ik heb nog steeds klachten van oververmoeidheid en haaruitval ect. Ik heb al een vitamine-b12 spuit gehad maar die helpt niet. Logisch want ik heb geen vitaminegebrek. Zijn er nog andere opties voor mij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

De enige optie die ik zie is je te laten doorverwijzen naar een endocrinoloog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is een endocrinoloog?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als dit nog lang zo blijft zal ik eens voor een verwijzing naar zo'n arst vragen. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ik zeker doen!
Klein adviesje nog: ga niet zelf goochelen. Er is een versnelde werking geconstateerd en je hebt klachten die aanhouden. Dat lijkt me voldoende om er es goed naar te laten kijken!
Heel veel succes!
De endocrinologie is het medisch specialisme en de biologisch wetenschap die zich bezighouden met het endocrien systeem ofwel klieren die afscheidingen in het lichaam hebben zoals schildklier, hypofyse, alvleesklier en bijnieren. Het exocriene systeem (speekselklieren, zweetklieren) valt hier niet onder. Artsen en biologen die zich hebben gespecialiseerd in de endocrinologie worden endocrinoloog genoemd.

Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juiste voeding kan schildklierproblemen helpen voorkomen. Bevat uw voedsel bijvoorbeeld voldoende jodium? Jodium is essentieel voor de productie van schildklierhormonen. Zeevis en schaal- en schelpdieren
zijn een uitstekende bron van dit belangrijke element. De hoeveelheid jodium in groente en vlees verschilt naargelang van de chemische samenstelling van de grond waar het vandaan komt. Ter compensatie van het ontbreken van dit element in voedsel wordt in sommige landen aan tafelzout of bakkerszout jodium toegevoegd.
Ook selenium is belangrijk voor de schildklier. Dit spoorelement is deel van het enzym dat het hormoon T4 omzet in T3. Ook voor selenium geldt dat de concentratie ervan in groente, vlees en melk afhankelijk is van de grond. Zeevis, schaal- en schelpdieren, uien en tomaten zijn bijvoorbeeld een rijke bron van selenium. Als u vermoedt dat u een schildklieraandoening hebt, moet u uiteraard een arts raadplegen en niet proberen die zelf te behandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn je waardes? Ik heb zelf een te snel werkende schildklier gehad (auto immuunziekte) en mijn waardes weken behoorlijk af. Je schildklier kan tijdelijk iets verhoogd zijn door een ontsteking of stress. Je moet gewoon een verwijzing vragen naar een internist. Deze kan je begeleiden. Ik geef je in iedere geval 1 tip mee. Wanneer je medicatie krijgt zal dat bestaan uit strumazol en thyrax. Het eerste zal de schildklier stil leggen en het tweede medicijn zal het weer opgang brengen. Strumazol is een heel slecht middel. Daarvoor geven ze het meestal niet langer als een jaar. Ik heb tot twee keer toe een medicijnkuur gekregen en bij de tweede kuur heb ik om monotherapie gevraagd. Dit is enkel 10 mg strumazol om de schildklier iets af te remmen. Uiteindelijk kon ik het met 5 mg af. Ipv 30 mg voor stilleggen. Het is beter voor je lichaam. Verder kan je ook citroenmelisse thee drinken. Dit helpt ook tegen de symptomen van de schildklier. Google dit maar. Let wel dat wanneer je je niet goed voelt dit ook aangeeft. Ook wanneer je met medicijnen gaat beginnen. Ik heb mij een jaar lang slecht gevoeld en dit kwam doordat mijn lichaam was uitgeput zei de arts. Toen ik gestopt was voelde ik mij als herboren. Wat bleek ik was telaat ingesteld. dus laat je niet afschepen als de waarden volgens de statistieken goed zijn. Ieder voelt zich prettig bij een andere waarde