wat kun je doen tegen plotseling opkomende oorpijn

aan 1 kant

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden antwoorden gegeven met als advies om olie in je oor te doen, niet doen hoor! Laat je oor met rust! Zeker als je een ontsteking hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de pijn niet te harden is (ondanks paracetamol) en je moet de tijd door zien te komen tot je doktersafspraak, is het volgens mijn dokter geen probleem om op een theelepeltje wat zonnebloem- of slaolie te verwarmen en dit in je oor te laten druppelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toevoeging: de olie moet verzachtend aanvoelen en natuurlijk niet te warm zijn.....

Antwoorden (5)

Een pijnstiller nemen en morgen naar de huisarts en als je het echt niet kunt uithouden van de pijn naar de huisartsenpost gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
in onderstaande bron enkele remedies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval wat olie (zonnebloem, sla-olie, olijfolie) lauw maken en in je oor gieten. Dat verzacht.
Dan een paracetamol innemen of zetpil inbrengen. Want oorpijn is echt erg!
Als je beroerd blijft, bel de huisarts dat hij even kan kijken. Of duik je bed in. De ervaring heeft me geleerd dat je met heftige oorpijn even niet meedoet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een watje met een beetje warme slaolie in je oor en morgen naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je buis van Eustachius open is, deze komt van je oor uit in je neus. Dit kan door stomen, een neusspray of een zoutoplossing in je neus te spuiten (als je verkouden bent tenminste) Het kan zijn dat je oorontsteking hebt, maar daar laat de huisartsenpost je niet voor komen, maar het doet ongelofelijk zeer. Als je het in huis hebt kun je autaugan(of zo iets) in je oor sprayen (zit iets van verdoving in) en anders een olie op kamertemperatuur.

Verga je echt van de pijn dan kun je altijd de huisartsenpost bellen voor overleg, daar zitten assistentes die veel verstand van zaken hebben en zo nodig met de arts overleggen. Vaak kun je dan ook daar nog bij een apotheek terecht voor benodigde medicatie zonder recept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parecetemoltje nemen. En gaan liggen op je rug. Beetje ontspannen. Probeer anders te slapen.. Ik neem meestal 3/4 tegelijk. Soms krijg ik ook wel eens oorpijn. Maar is binnen half uurtje weer weg. Als je er twijfels van hebt. Je weet wel trekken aan die...