Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Pijnlijke steken in mijn (achter)hoofd.

Ik heb al een hele poos echt zeer pijnlijke steken in mijn hoofd. Het doet me echt zeer.
Zo'n steek houdt een seconde of 2 aan en trekt dan weer weg. Ik ben niet iemand die snel naar een dokter gaat ik loop meestal eerst een maandje of 2 rond met de klachten en ga dan pas eens kijken of ik er iets aan moest doen.
( zo heb ik een keer 2 weken met een gebroken enkel rond gelopen, even om de ernst van de pijn duidelijk te maken )

Nu wil ik ook het liefst niet naar de dokter, maar ik besef dat als het om mijn hoofd gaat en het inwendig is ik wel moet.

Maar heeft iemand een idee wat zoiets zou kunnen zijn ? Moet ik met spoed naar een dokter of kan het 2 weekjes wachten ( dan is mijn toetsweek voorbij ).

De steken heb ik ongeveer 1 á 2 keer per 3 dagen. Soms doet het zo'n zeer dat ik mijn gezicht helemaal aanspan, op mijn tanden moet bijten en mijn ogen dichtknijp.

Ik voel de steek ongeveer midden in mijn hoofd iets achter en boven mijn oren.
Ik ben niet zo'n wetenschapper, ik weet dat mijn hersenen daar ongeveer zitten maar meer weet ik eigenlijk niet.

Er zit niks geks in de familie. Ik heb alleen Migreine en mijn moeder heeft op 40 jarige leeftijd een zwaar herseninfarct gekregen.

Ik ben bang dat het iets ernstigs is. Moet ik me zorgen maken en snel naar de dokter ? Of kan het nu ook nog wel 2 weken wachten.

Het lijkt de laatste tijd wel wat erger te worden.

Ik zal niet van uw opinie uitgaan het slechts als advies/tips gebruiken. Bvd.

Toegevoegd na 39 minuten:
22jr

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je er al een hele poos mee rondloopt lijkt me een advies om onmiddellijk naar de dokter te gaan niet echt noodzakelijk, de bekende slag om de arm hanterend. Bij hoofdpijn is er eigenlijk maar één echt acuut alarmsignaal en dat is zeer plotseling ontstane hoofdpijn. En dan bedoel ik echt in een fractie van een seconde. Niettemin duurt een consult bij de huisarts gemiddeld tien minuten waarna je een stuk wijzer kunt zijn. Je zou zelfs met een goed advies je toetsweek een stuk soepeler kunnen doorkomen maar zo'n advies moet natuurlijk wel op maat gegeven worden, dus door je eigen huisarts.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar het kan van alles zijn. Ik zou even naar de dokter gaan. Het kan spanning zijn maar ook erger. Ik hoorde laatst een verhaal van een wat ouder persoon dan wel maar die had ook enorme pijn in het hoofd en heeft het genegeert en is nu overleden. Dus bij twijfel gewoon even arts bellen.

Ehm. Tja U moet echt naar de dokter. doet u dit alstublieft. Het kan zeker weten ernstig zijn. GA NAAR DE DOKTER. Alstublieft, ga echt. Echt oprecht, veel succes! Sherlock.

Alleen al omdat je de moeite neemt om dit te vragen geeft wel aan dat het nodig is er iets aan te doen(tenzij je alleen maar stoer wil zijn of om aandacht vraagt) Neem geen onnodig risico en ga naar je huisarts! De toetsen kan je later ook wel maken,bezoek aan arts hoeft niet lang te duren!