been geneusd, maar lijkt wel ontstoken

voor 6 weken geleden is er een paard van 900 kilo op mijn been gaan staan. volgens de dokter zwaar gekneusd en geluk gehad. nu 6 weken later nog dik en komt veel vocht en bloed uit mijn been(door klein wondje) ook doet het erg tintelen,voelt warm aan en doet zeer met lopen. Gaat dit van zelf over of moet ik echt even naar de huisarts???

Toegevoegd na 33 minuten:
Wat kan het zijn dan???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

6 weken is wel lang om nog serieuze klachten te hebben. Het zou dudieljik beter moeten gaan nu. Ik zou nog een tripje aan de huisarts wagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terug naar de huisarts, dit duurt te lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet zo lang geleden was zou ik zeggen: Biotex of soda en dan lekker weken Maar gezien het feit dat je er al zo lang mee loopt (in mijn ogen veel te lang) zou ik zo snel mogelijk naar een arts gaan zo meteen heb je een bloedvergiftiging of zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6 weken en nog geen verandering is wel erg lang. Het lijkt mij het handigste om toch nog maar even naar de huisarts te gaan. Of anders even te bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou na 6weken zou ik zelf echt even naar de huisarts gaan die wond had iig al dicht moeten zijn het verbaast me dat je zolang gewacht hebt eigenlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken iemand die dacht dat de enkelband gescheurd was, ze bleef ook last van tintelen houden, en haar voet werd juist ijskoud. Bij haar bleek het na een paar weken en onderzoek verder toch een spierdystrofie te zijn. Hoeft bij jou niet natuurlijk, maar nu ik die mogelijkheid heb gehoord, zou ik wat sneller naar n dokter gaan (ik kom er niet zo vaak, ben ook iemand van: het zal wel overgaan)
Beterschap
13 jaar geleden
Je hebt gelijk. Waarschijnlijk is je been vanbinnen ontstoken. Je moet zorgen dat het vocht er uit kan. Dus het niet heel dicht afplakken. Als er maar weinig vocht uitkomt wel een pleister op plakken. Dit klinkt gek maar het werkt wel. Dat komt vaak voor bij een kneuzing. Ga langs de huisarts en zeg wat je denkt. Dan kan hij je de juiste medicijnen voorschrijven.
Het gaat niet vanzelf over. Zeker niet als het een ontsteking is. Dan heb je medicijnen nodig. Probeer veel met je been omhoog te liggen. Daar komt dat vocht namelijk door. Je been is onder je heup. Al je bloed gaat daarheen om de kneuzing en wond te genezen. Er loopt dan vocht uit omdat er een te veel aan bloed is. Dat is ongezond en kan ervoor zorgen dat het veel erger wordt.
Probeer voorzichtig te lopen maar als je vind dat het echt teveel pijn doet stop dan. Bouw op.
Als het een zware kneuzing is is het normaal dat het zo lang duurt. Ik heb het ook gehad, maar in plaats van een paard was het een rots...
Veel succes en sterkte. Ga echt langs de huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou naar de huisarts gaan.
als er bloed en vocht uitkomt, nu 6 weken later nog, dan is er iets niet goed.
of het ontstoken is weet ik niet, maar daar kan je huisarts je over inlichten.
ga maar ff langs.