Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand ervaring met acupunctuur met betrekking tot een beknelde zenuw?

Ik heb al lange tijd pijn in mijn linker been en bil als ik zit. Mijn huisarts vermoedde een beknelde zenuw achter de bilspier of een hernia. Nu ben ik bij de fysiotherapeut en deze wil nu acupunctuur toepassen. Hij wil een naald steken op het punt waar zij vermoeden dat de zenuw knel zit. Heeft iemand hier ervaring mee en ... mocht het toch een hernia zijn, kan dit dan geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lijkt op mijn klachten, van een paar jaar geleden.
Toen heeft een fysiotherapeut de boel opgelost door mij te masseren op mijn spiercorset, onder aan de rug, en het SI-gewricht, en mij door mij oefeningen te geven om dit heupgewricht soepel te houden.
Ik was in de loop der tijd gewoon heel stram geworden in de heupen. Daardoor kan een zenuw beklemd raken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dat kan zeker geen kwaad. Ik vind het wel goed dat er zelfs dit "alternatief" geboden wordt. Hoop artsen kunnen daar nog wat van leren. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaren geleden had ik een beklemde peesschede in de pols wegens overbelasting. Opereren leek de oplossing, maar ik bezocht een acupuncturist die me er binnen de kortste keren vanaf hielp.
Acupunctuur kan ik je aanraden, maar wel door een échte acupuncturist. Vraag bijvoorbeeld even door naar de acupunctuur opleiding van je fysiotherapeut.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding