Hoe kan ik het beste mijn poep ophouden?

Als ik heel nodig moet poepen maar het kan eigenlijk niet omdat er bv. Geen wc in de buurt is of omdat ik een marathon aan het lopen ben, hoe kan ik het dan het beste ophouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
37.6K

Antwoorden (5)

Pas daarmee erg op. Je kan het zogenaamde "Paradoxale Sluitspiergedrag" ontwikkelen. Dat houdt in dat je sluitspier als er poep aankomt niet opengaat (zoals bij normale mensen) maar juist gaat sluiten. Je moet dan extra hard gaan persen met je darmen om het toch er uit te krijgen, met als gevolg aambeien.
Chirurgen (die niet even kunnen gaan poepen tijdens een operatie), vertegenwoordigers en chauffeurs (op de grote weg en dan weinig gelegenheid om te poepen) hebben daar relatief vaak last van.
Beter is het om je aandacht te richten om er voor te zorgen dat je juist gepoept hebt voor dat je ergens aan begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
tja en zelfs dan kan het onverhoopt gebeuren dat je moet en je niet kunt, dus leuke reactie, en geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij toch een + omdat ik het wel een goed antwoord vind ook al is het niet echt een antwoord op de vraag.
Probeer jezelf aan te leren om de grote boodschap te produceren vlak voordat je s morgen vertrekt, op een vaste tijd.
Dat is heel goed mogelijk, en erg plezierig. Voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door flink te knijpen...
maar tijdens de marathon zodra je een paar struiken ziet...hup erin en poepen...
en of ergens op de wc als je die ziet... je kan natuurlijk niet tijdens t winkelen in de bosjes poepen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alhoewel het meest gezond is om te doen wat jouw lichaam aangeeft, ben je niet altijd op een plek waar dat kan. Veel mensen moeten bv tijdens het hardlopen. Je kunt jezelf leren om vantevoren "op je gemak"te gaan zitten. Je leert dan ook te poepen als je nog niet direct drang hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een goed getrainde kringspier , maar gezond is het niet natuurlijk , net als plas te lang ophouden .