Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ben ik te dik??

Ben ik dik?

Ik ben 13 jaar en Ik ben 169 lang en 50 kilo... Is dat veel?? Ik vind van wel maar ik weet het niet!! Help me pleasee!!

Weet jij het antwoord?

/2500

nee hoor je bent niet te dik maak je niet druk en ga leuke dingen doen

Maak je maar geen zorgen, op die leeftijd was ik wel een stuk langer, maar ook wat zwaarder!

Nee kijk maar eens op voedingscentrum.nl

nee! natuurlijk niet! kijk maar op een bmi tester op voedingscentrum! hiermee kan je je bmi berekenen, of je te zwaar bent voor je leeftijd of niet?

Bronnen:
www.voedingscentrum.nl

Nee hoor ;-) Ik ben ook 13 en 169 cm lang en weeg net 4 a 5 kilo meer en bij mij word gezegd dat ik goed zit of zelfs nog te dun. Jij ben dan met je 50 kilo zeker niet te dik :)

Ik vind het zelfs aan de lage kant, tussen de 57 en 63 is een heel mooi gewicht bij die lengte, het mag zelfs zwaarder, het wordt pas te zwaar als je 70 weegt. Maar dat is dan minimaal te zwaar en nog niet in de vorm van ongezond te zwaar. Onder de 50 wordt het echt ondergewicht, dus te licht.

NEE!!!!! Adviesje? Stop hier onmiddellijk mee, want anders raak je voor je leven lang gefrustreerd. Doe jezelf dat niet aan.

Nee, je bent niet te dik. Bovendien ben je nog in de groei en heb je de energie hard nodig. Als je gewoon gezond eet (kijk eens op de jongerensite van het voedingscentrum "Lekker belangrijk" http://lekkerbelangrijk.nl/index/main) en genoeg beweegt blijf je gezond en fit. En....je schoonheid hangt niet van je gewicht af. Trap niet in de leugens die de reclames je willen doen geloven. Dat je pas gelukkig kunt zijn als je "superslank" (=broodmager) bent. Is echt onzin en er zijn helaas veel meisjes hierdoor letterlijk doodziek door geworden. Vandaar ook de bezorgde (soms felle) reacties hier. Geniet van je jeugd! Toegevoegd na 2 minuten: Tip: kijk op de genoemde site ook eens onder "vragen".

Hier kan je volgens mij geen duidelijk antwoord op geven. want je botten tellen ook mee. De een heeft zwaardere botten dan de ander heb ik wel eens gehoord

nee juist goed

Nee, zeker niet dik. Sowieso moet je niet naar je gewicht kijken. Als je ergens naar wilt kijken dan naar de verhoudingen. Vind je dat je niet lekker in je vel zit? Zowel letterlijk als figuurlijk, zoek dan een leuke sport uit. Dat werkt: je voelt je lekkerder en je gaat er nog beter uitzien dan dat je nu al doet.

Nee, je bent niet dik. Moest je het nu toch in je hoofd halen dat je wil afvallen, weet dan dat hoe meer je nu dieet hoe zwaarder je zult worden. Door te willen afvallen maak je je eigen metabolisme helemaal stuk. Als je je echt zorgen maakt over je figuur (maar vertrouw me nu maar, je bent NIET te dik) doe dan wat meer aan sport en eet wat meer groenten, fruit en volkoren producten. (wel nog vetten eten ook, die heb je echt nodig).

Lengte en gewicht zijn nodig om je BMI (Body Mass Index) te berekenen. Bij kinderen wordt de BMI anders geïnterpreteerd zodat ook de leeftijd van belang is. Kijk zelf maar op onderstaande website om je BMI te berekenen en correct te interpreteren. Jij moet zelfs uitkijken dat je niet te licht wordt. Dat doe je door voldoende en vooral gezond te eten.

Bronnen:
http://www.cz.nl/bmi-meter-voor-kinderen

Nee, jij bent absoluut niet te dik, in geen enkele zin van het woord. Zelfs niet een klein beetje te zwaar. Sterker nog, jij bent aan de lichte kant voor jouw leeftijd en lengte. Als jij nog lichter zou worden, kun je daar gezondheidsklachten van krijgen, en je zou er niet mooier van worden.

Nee, je hebt een BMI van 18, dat is net geen onder gewicht.Ik zou daarom geen kilo afvallen en zelf zorgen dat je drie a vier kilo aankomt.

nee

nee jij bent absoluut niet te dik Maar je hebt ook testjes op internet volgens mij op voedingscentrum.nl waarbij je heel makkelijk door je lengte en je gewicht in te vullen kunt berekenen of je te dik bent maar op jou leeftijd had ik dat ook dat ik dacht dat ik te dik was maar ben je zelf bang dat je te dik bent of ben je bang dat je omgeving dat vind want als het dat laatste is dan wil ik je nog als tip geven je bent wie je bent en zolang je zelf gelukkig en tevreden bent met je zelf heeft je omgeving niet over je te oordelen en moeten ze je nemen zoals je bent

Nee je bent niet te dik! Ik zou me er vooral niet druk over maken. Zolang jij goed in je vel zit, hoef je je nergens druk over te maken.

Op onderstaande link kun jij precies uit laten rekenen of je te zwaar bent of niet. Ik heb hem voor je ingevuld en je gewicht is goed. De vraag is alleen of je genoeg vitaminen en mineralen binnen krijgt. Ga eens naar de site, vul zelf je gegevens nog eens in en kijk wat voor extra informatie er bij staat. Succes en maak je niet druk want je gewicht is goed!

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/bmi.aspx

ik ben 1.73en weeg 63 kg en ik ben te licht dus ben jij zeker niet te zwaar

nee, je bent officieel niet 'te' dik. vraag jezelf wel af waarom je dat vindt. waar meet je dat aan af. spreek erover met je moeder (als jullie band goed is) of raadpleeg, daar heb je wslijk wel je ouders voor nodig de huisarts of diëtist. maak je svp niet druk (dik) en geniet vanb je jeugd en gezondheid. veel liefs.