Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoort een medische verklaring binnen Nederland van stempel te zijn voorzien?

Ik heb onlangs een medische verklaring afgegeven aan mijn werkgever. Deze was niet van stempel voorzien, werkgever beweert dat dit noodzakelijk is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
983

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, dat hoeft niet perse. Er staat immers nergens in de definitie van 'medische verklaring' noch in de zorgvuldigheidseisen (beide van knmg) dat de verklaring voorzien móet zijn van een stempel.
Persoonlijk zet ik zo'n stempel maar wel altijd; vaak wordt het wel verwacht en het maakt zo'n briefje (op het oog althans) wat officieler.

Je kan jezelf natuurlijk heel wat gedoe besparen en gewoon naar je huisartsenpraktijk terug gaan en uitleggen dat je baas een stempel wil; die kan de assistente meestal wel gewoon zetten . Dan is iedereen tevreden.
Overigens heeft een verklaring van je huisarts over je werk sowieso geen rechtswaarde. Alleen een bedrijfsarts heeft iets te zeggen over jou op je werk; verder is het altijd een zaak tussen jou en je baas, je huisarts is hierin géén partij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding