welk mineraal stimuleert de thymus?

en ook de weerstand?

Toegevoegd na 1 uur:
Dit is puur voor mijn studie niet voor mezelf!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Zink, selenium en waarschijnlijk fosfor.

Vaak kan je bij dit soort vragen een idee krijgen door te kijken welke stoffen in het orgaan zitten als je het als voedsel ziet.
In zwezerik zit o.a. veel zink en fosfor.
Per stof kan je dan verder kijken of dat vermoeden klopt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Die mineralen "stimuleren" de zwezerik dan ALLEEN als er een tekort aan is, EN als dat tekort de oorzaak is van het gebrekkige functioneren. 1.
Als de zwezerik prima functioneert, zal hij niet worden "gestimuleerd" door extra mineralen te nemen. 2.
Als de zwezerik niet voldoende functioneert maar de oorzaak ligt ergens anders, zal hij niet worden "gestimuleerd" door extra mineralen te nemen. 3.
Als je al voldoende van deze mineralen in je lichaam hebt, kan extra inname tot een overdosis leiden, met mogelijk vergiftigingsverschijnselen als gevolg. Ook zul je dan de nieren en de lever extra belasten, om nog maar te zwijgen van de negatieve invloed op de rest van het lichaam. Zolang er nog geen antwoord is op de vragen die ik heb gesteld in de vierde reactie onder de vraag, is het dus onverantwoord om zomaar iets te gaan adviseren. (Zelfs als die vragen wel zijn beantwoord lijkt mij dat het advies van een expert vele malen betrouwbaarder is dan een advies via Internet dat gegeven is onder de betreffende persoon en diens omstandigheden te kennen.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien gewoon naar de vraag kijken en er geen dingen bij gaan verzinnen.
Of de toevoeging lezen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Moet ik mij nu excuseren voor het feit dat ik heb gereageerd voordat die toevoeging er stond? Of zullen we het er gewoon op houden dat, ook MET die nieuwe toevoeging, mijn punten 1, 2 en 3 nog steeds geldig zijn? Ik probeer vraagsteller te helpen door informatie toe te voegen. Dat is wat ik heb gedaan in mijn vorige reactie. Niet meer en niet minder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die toevoeging stond er voordat ik antwoord gaf. Daarnaast zijn je punten aannames en deels foutief. Veel mineralen blijven stimuleren boven de normale hoeveelheden.
Cryofiel
9 jaar geleden
Ja, ze blijven stimuleren, ook bij een overdosis. Een overdosis doet echter ook kwaad. Neem bijvoorbeeld het selenium dat jij in jouw antwoord noemt. Als je daarvan teveel inneemt, blijf je de zwezerik stimuleren - daar heb je helemaal gelijk in. Maar daar houdt het verhaal niet op. Een overdosis selenium is puur gif. Je zwezerik wordt er weliswaar door gestimuleerd (nogmaals: daar heb je echt helemaal gelijk in), maar intussen vallen je overige organen uit. -- Ik had gehoopt dat deze uitleg niet meer nodig was omdat ik dit al heb beschreven in punt 3 van de eerste reactie op jouw antwoord. Dit punt 3 is dus nog steeds helemaal geldig. Daarnaast blijven ook de punten 1 en 2 geldig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijna alles is in overdosis giftig, heeft alleen niks met de vraag te maken. Een iets meer dan normale dosis kan waardevol zijn.
Kan ook gevaarlijk zijn, er staat niet voor niks een waarschuwing in het paars bij deze rubriek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het gevonden het is idd selenium! Top! ik ga de vraag sluiten voordat er oneindige discussies komen haha

Andere antwoorden (1)

Arginine
is een belangrijke energievoorziening voor de cellen van het darmslijmvlies en zorgt daarmee voor de instandhouding van een optimale barrierefunctie. Bovendien bezit dit aminozuur de vaardigheid de thymus (ook wel zwezerik) te stimuleren, en daardoor de activiteit van en het aantal afweercellen te verhogen.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! maar arginine is een aminozuur en geen mineraal.
Cryofiel
9 jaar geleden
Zie de vragen die ik heb gesteld in een reactie onder de vraag.