Hoe lang kun je pijn voelen bij een nierbekkenontsteking?

Bij mij is een nierbekkenontsteking geconstateerd, waarvoor ik een antibioticakuur heb gekregen. Na 48 uur moesten de klachten afnemen; de kuur duurt tien dagen. Ik ben nu aan de zesde dag toe, heb geen koorts meer, ook geen plasproblemen, maar nog steeds behoorlijk zeurende pijn in mijn zij/rug. Wie heeft hier ervaring mee?Is het "normaal" dat die pijn nog door duurt? Ben ik te ongeduldig? De arts geeft er een vaag antwoord op...

14 jaar geleden
43K

Het beste antwoord

Nierbekkenontsteking
Symptomen:
Kan met koude rillingen en hoge koorts, pijn in de nierstreek, hoofdpijn en erg onwel-voelen beginnen. Bij een acute vorm koorts en koude rillingen. Deze klachten heeft de 65-jarige patiënte echter niet. Ze heeft pijn in de lendestreek en voelt zich de hele dag moe.

Oorzaak:
Een onderzoek met de diatherapunctuur geeft uitsluitsel. Om zeker te zijn onderzoek van de urine; de urine is troebel en bevat etterdeeltjes en nierbekkencellen. Door een speciaal onderzoek zijn de verwekkers van de ontsteking vastgesteld, namelijk colibacteriën. Doornat rondlopen met een zware verkoudheid als gevolg, kan ook een oorzaak zijn.

Behandeling:
Neuraltherapie boven de nieren. Schlenzkuur. Behandeling volgens Kneipp. Vegetarisch voedsel.. Bedrust. Zorgen voor een goede stoelgang. Lichaamswikkels na hete kompressen.

Genezingsproces: Er bestaat steeds het gevaar voor een terugslag.

Ter voorkoming:
Het lichaam goed verzorgen, zonnebad, lucht- bad, droog borstelen, regelmatige stoelgang. Let erop steeds warme voeten te hebben en draag bij koud weer warm ondergoed.

Toegevoegd na 39 seconden:
VAN HARTE BETERSCHAP
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De behandeling van nierbekken-ontsteking met antibiotica kan vele weken en soms maanden duren omdat nierbekken-infecties meestal moeilijk zijn te bestrijden.

Mogelijke verschijnselen bij nierbekken-ontsteking (o.a.):

- plotselinge rillingen en koorts
- misselijkheid, braken
- doffe pijn in de flank(en) laag in de rug
- hevige, stekende pijn-aanvallen (nierkolieken)
- vaak en pijnlijk plassen
- drukgevoelige nieren
- gespannen buikspieren.

Maak in ieder geval je kuur af en mocht je op dag tien nog niet het gevoel hebben dat alles weer bij het oude is, ga dan zo snel mogelijk naar je huisarts voor een extra kuur.

Ik heb laatst 2 kuren nodig gehad voor een " gewone" blaasontsteking.
Een nierbekken ontsteking is nog wel een deurtje verder...

BETERSCHAP!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit twee jaar geleden gehad,na de 1e kuur antibiotica had ik nog klachten.Ik ben toen doorverwezen naar de Uroloog voor een mogelijke poliep in de blaas.Dat was niet het geval,er is ook een echo gemaakt van de bovenbuik en foto's.
uiteindelijk was het toch een hardnekkige nierbekkenontsteking,en ik kreeg nog een antibioticakuur..het heeft toch wel ruim een half jaar geduurd voordat ik klachtenvrij was...
ik dronk toen veel cranberiesap wat de nieren zuivert want alle beetjes helpen.Ik hoop dat je er niet zo'n pijn van hebt,want ik heb een week zittend op de bank geslapen...ik verging van de pijn als ik plat op bed ging liggen....

Beterschap he....het komt weer goed hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Winnetou
14 jaar geleden
Oeff, dat valt niet mee wat je vertelt....Gelukkig dat het weer goed komt, want deze pijn is heel vervelend. Ik kan soms amper zitten, alleen in een soort boog op bed liggen, met een kruik in mijn zij. Het is zo dominerend aanwezig..trekt ook af en toe naar mijn onderbuik.
Bedankt voor je bemoedigende laatste zin!groetjes en fijn weekend
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb pas een nierbekkenontsteking aanval gehad,en nu aan de antibiotica .voel me al stuk beter,weet niet of ik morgen alweer een hardloop wedstrijd aan kan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb 6 weken geleden nierbekontsteking gehad,antibioticakuur gehad,leek over ,nog foto s gemaakt,maar heb geen nierstenen,ik ben wel
nog steeds snel moe,en het hardlopen. wil niet erg