Mijn vrouw had een jaar of twee geleden enorme last van hoofdpijn. Na veel aandringen bij de huisarts is ze doorgestuurd naar een neuroloog en nog een hele rij andere specialisten. Deze konden stuk voor stuk, niets vinden.

Via via zijn we bij de hoofdpijnpoli in ziekenhuis ter gooi terechtgekomen. Hier kregen we een lange intake met veel vragen.

Een bijzonder onderdeel van deze vragen was de vraag: drink je veel icetea?
Mijn vrouw was een serieuze icetea liefhebber. Ze dronk minstens een pak per dag.
Hierop reageerde de arts dat in icetea ongezond veel cafeïne zit, meer nog dan in koffie. Het advies was dan ook stoppen met icetea, koffie en de theesoorten beperken tot een handjevol soorten.

Hierop heeft mijn vrouw een week of twee enorme hoofdpijn gehad. Ze heeft enorm af moeten kicken van icetea.

Na twee weken was de hoofdpijn verdwenen.

Als je het mij vraagt zeg ik dus: Icetea is ongezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zit veel suiker in de kant-en-klare ice-tea, dus echt gezond is het niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gezondste om veel te drinken is mineraalwater. Het beste is water zonder koolzuur.
amc
14 jaar geleden
Frisdranken zijn van nature niet gezond. Echter Ice Tea van Lipton komt wel als minst ongezonde frisdrank uit de test. Dit komt doordat er weinig of geen bewaarmiddelen of kleurstoffen in zitten, ook bevat Ice Tea van zichzelf anti-oxidanten wat in principe goed voor je is, het is een natuurlijk product.
Ice Tea is beter dan andere frisdranken, maar te veel ervan kan nooit goed zijn omdat frisdranken van nature niet gezond zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens het volgende artiekel is het erg ongezond om veel ijsthee te drinken omdat het de risico op nierstenen verhoogd.

http://www.niernieuws.nl/?id=545&cat=ln&loc=

volgens de volgende site kan je van pickwick ice tea wel zorgeloos genieten

http://www.koffie-drinken.nl/icetea.htm

maar bedenk voor al overal waar te voor staat is niet goed behalve te vreden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dronk vroeger veel icetea, liters gingen er doorheen en ik was niet bepaald één van de slanksten... Op een gegeven moment ben ik ermee gestopt en drink nu cola-light of water en ben kilo's afgevallen...