Welke insecten/insectenbeten/steken,en welke planten helpen tegen Astma en/of allergieën??

Ik heb vrienden met astma en allergieën,ik had dit als kind ook,maar ik liet mij als kind vrijwillig bijten en steken door allerlij dieren/insecten,want ik wist dat elk gif wel voor iets goed is. En nu ben ik al jaaaaren genezen.

Toegevoegd na 47 minuten:
Als kind had ik oa:Hooikoorts,netelroos,huidallergieën,niet tegen de zon en niet tegen de kou kunnen,niet tegen dieren kunnen zoals honden en katten en meer.Daarom las ik zeer veel natuurboeken over planten en dieren,en mede daardoor liet ik mij bijten door muizen,spinnen,grote insecten die door de huid heen kunnen bijten tot bloedens toe,mieren.Ook liet ik mij steken door bijen,hommels en wespen en geloof me,ik moest moeite doen om ze zo ver te krijgen want zij steken liever niet.Ik at brandnetelblaadjes en was verbaast dat ze in de mond niet branden maar wel in de hand.Ik at als kind vis,en wel levend gelijk een otter dit doet,hoewel ik gebakken vis niet lustte.De jaren daarna had ik een hond,en ging ik om met vele andere honden,en dit met plezier en zonder er last van te hebben.Nog later had ik met mijn vrouw een 9 tal katten,alles bij elkaar geteld,ook dit met veel plezier en zonder last voor mij.Nu hebben wij op een ander adres twee katten,met veel plezier en zonder last voor mij. Last van zon en koude,bestaat niet meer voor mij.Het waarom is nu zo lang geleden...Hoe zit dat weer?Iets over insecten...en zo.Ik ben 46 jaar en gezond.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou graag geloven dat insectenbeten en planten etc helpen. Als kind kun je echter over je astma heengroeien, mijn eerste reactie is dat jij daarom van je astma af bent. Geen idee of en wat de ervaringen zijn met insecten en planten, ook niet in andere culturen.
Mogelijk heeft bij jou ook het zgn. placebo effect gespeeld, omdat je er zelf heilig van overtuigd was/ bent dat de insecten dat deden. Maar misschien is het ook echt zo.
Interresant iig. Fijne dag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gisteren via de TV op animal planet,heel toevallig nog vernomen dat het gif van de Tarantula helpt tegen hartklachten,dat bijensteken helpt het immuunsysteem te versterken,en dat kleding gemaakt uit meerdere lagen natuurzijde,kogels tegen houd.Zo was er daar sprake over een kauwboy die in de hals geschoten werd,maar zijn zijden halsdoek redde zijn leven omdat de kogel niet door de doek heen ging.De zijde gewonnen uit het spinrag van de zwarte weduwe zou zelfs de moderne kogels van nu tegen houden,ook dit vertelde men erbij.Insecten en zo...Mensen kunnen niet zonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel leuk, ik ben vroeger door vanalles gestoken en gebeten en heb nog steeds astma.Mijn dochter van 14 had ook astma, en is er inmiddels overheen gegroeid zonder gebijt en gesteek. Volgens mij heb je gewoon geluk gehad en ben je er overheen gegroeid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet wel dat mensen met een zware bijensteek/wespen soms een therpaie krijgen met idd bijensteken, dat word dan opgebouwd en uiteindelijk gaat de gevoeligheid weg. Maar dit gaat altijd onder begeleiding van een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*de enige vrije sekten zijn insekten...*

Het beste antwoord

Dit is wel een heel moeilijke vraag, omdat allelei stoffen uit de natuur voor iedereen anders werkt.
We weten inmiddels dat mierenzuur een geneeskrachtige werking heeft, het wordt ook in een ziekenhuis gebruikt.
het zit in de steek/ beet van mieren, wespen, bijen, hommels en in brandnetels.
Iedere dag twee kopjes brandnetelthee, is bloedzuiverend en versterkend voor het hele lichaam.
Hooikoorts,netelroos,huidallergieën en astma, komen vaak samen voor en zijn voor een deel erfelijk, voor een deel door stress en voor een deel door invloed van buitenaf.
Veel mensen met dit soort problemen groeien er uiteindelijk overheen, dat zou de reden kunnen zijn, dat je er geen last meer van hebt en dus niet door al die steken en beten door insecten.
Het is dus erg complex je vraag te beantwoorden.
Pepermunt thee helpt bij hooikoorts, ook verse blaadjes hiervan helpen.
Maar ook thee van Duizendblad, heeft mij voor tegen de hooikoorts erg goed geholpen.
Maar ook gezonde voeding en een vooral regelmatig leven.
Zorgen voor een gezond lichaam en geest, is vaak de basis van zelfgenezing.
De echte Alant ook wel griekse Alant genoemd wordt gebruikt als kruidenthee tegen aandoeningen van de luchtwegen, astma, bronchitis en kinkhoest, stoornissen van de spijsvertering.
Het regelmatig innemen van bijenstuifmeel ( reformwinkel) kan helpen tegen allergieën.
Gek genoeg helpt mediteren ook!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef deze vraag op als beste vraag omdat u met argumenten komt die ik als kind zelf heb intdekt en ervaren.Zoals:"We weten inmiddels dat mierenzuur een geneeskrachtige werking heeft, het wordt ook in een ziekenhuis gebruikt.
het zit in de steek/ beet van mieren, wespen, bijen, hommels en in brandnetels.
Iedere dag twee kopjes brandnetelthee, is bloedzuiverend en versterkend voor het hele lichaam." Dit waren immers de insecten en planten die ik in mijn vraag beschreef en gebruikte om er beter van te worden.Nu is er inmiddels ook bewezen dat er bepaalde bacterien zijn die dan dieren komen,en die bij de mensen het immuniteit versterken,maar je moet er liefst,als kind al mee in contact komen.Wist ik als kind veel dat dat dit nu een exacte wetenschap zou zijn,maar ik handelde als kind tegen het advies van alle volwassenen in,maar zij waren ziek,ik niet.Daarom luisterde ik naar mij.Maar goed ook,zo blijkt nu.Bedankt.Vooral aan mezelf.

Andere antwoorden (2)

Wat de planten betreft:

Weegbree.
Zeecitrus.
Boswellia.
Scutellaria.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Akkermunt (zeer effectief bij astma)
Roomse Kamille (behandeling van wonden - eczeem)
Siberische Den (astma)
Mekkabalsem (eczeem - astma)
Pommerans (eczeem en acne - bestrijdt infecties)
Spar - Balsemspar (astma)