In Waterpijp zit toch drugs ?

IK zie op sommige foto's op hyves dat jonge kinderen al aan de waterpijp zit.
Misschien vinden jullie rond de 16 jaar niet jong maar ik vind dat wel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zit geen drugs in, maar wel enorm veel tabak. Eén rooksessie met een waterpijp komt overeen met 10 sigaretten. Je krijgt gemiddeld 100 tot 200 keer meer rook binnen dan met een sigaret en 70 keer meer nicotine. Die jonge kinderen zijn hun longen verschrikkelijk aan het verpesten. Toegevoegd na 52 seconden: In de oorspronkelijke waterpijp zit geen nicotine en teer, maar kruiden.

Dat hoeft niet, men rookt er ook rozenblaadjes mee

In Tunesié hebben we met ons hele gezin waterpijp gerookt en daar zat gewoon thee in. Vaak gebruiken ze ook kruiden.

Je maakt voor jezelf uit of je er wiet bij doet of niet, maar er zit inderdaad wel tabak in en je krijgt meer rook binnen dan normaal, althans dat is mijn ervaring en ik rook het eigenlijk alleen met tabak met fruitsmaak zoals appel en sinaasappel. Die tabak is speciaal voor de waterpijp want het is heel vochtig. Je wordt er niet high van. Aan de andere kant; ik rook shag iedereen weet dat roken überhaupt ongezond is. Ouders kunnen hun kinderen ook niet 24/7 in de gaten houden, alleen ze informeren over de eventuele gevolgen van in dit geval roken...

laten we vooral niet vergetn dat tabak ook een drug is met alle nare bijverschijnselen en tot zeer sterke aanhankeijkheid leid maar dat terzijde in een waterpijp hoeft niet perse wiet of stuff gerookt te worden vaak word er tabak in gerookt met een smaakje eraan maar het kan ook dat daar doorheen dan weer wiet of hasj zit deze kunnen touwens ook puur in een waterpijp gerookt worden Toegevoegd na 5 minuten: het gebeurd zeer zeker wel dat er nog andere drugs dan tabak in gerookt word

De oorsprong van de waterpijp is 'gewoon' roken van diverse kruidenmengsels (waarbij ik tabak ook even tot die mengsels reken). De hippies ontdekten op diverse plekken dat je er ook wiet mee kunt roken en opium en dergelijke. Dus puur het gebruik van een waterpijp zegt niets over de inhoud van die pijp. Gezond is het sowieso niet, roken is nou eenmaal niet gezond.

Natuurlijk kun je drugs in een waterpijp roken, je kunt wat je maar wilt in een waterpijp stoppen. Dus het kan wel, maar is zeker geen wet van meden en perzen. In mijn ervaring roken mensen die ik ken (inclusief ondergetekende) speciale molasses (drabberige substantie) met of zonder toegevoegde nicotine met vruchten- of bloemensmaak en is het een sociale aangelegenheid. Is het gezond? Nee. Hoe je het wendt of keert, zelfs met molasses op kruidenbasis (zonder nicotine) adem je een enorme hoeveelheid rook in...!

Nee hoor er zit geen drugs in normaal gesproken, wel van die kleffe tabak. Eerst doe je zo'n plat rond gloeikooltje in dat tabakbakkie, Kooltje moet je dus wel eerst aansteken. daarbovenop komt die tabak. En er voor zorgen dat er dus water - cognac of whisky onderin ik dat reservoir zit. Rook het soms omdat de voorbereiding teveel tijd neemt, dus steek ik een gewone pijp op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100