Wat is het verschil tussen Camel Activate sigaretten blauw, wit en groen?

Is het allemaal menthol of zit er verschil in sterkte?

81.9K
tinus1969
2 jaar geleden
Menthol mag toch niet meer?
americanmuffin
2 jaar geleden
Ze zijn sterk verminderd in menthol heb ik begrepen maar er zit nog wel iets menthol smaak aan
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Wit ken ik niet. Blauw was altijd mild en groen was wat scherper. Maar ik rook al 2,5 jaar niet meer dus misschien is dat veranderd inmiddels.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
@tinus1969
Nee klopt, menthol sigaretten mogen niet meer. Alleen heeft de fabrikant daar weer wat op gevonden. Ze hebben de menthol smaak nu in het filter gepropt i.p.v. in de tabak. En geen klik balletje uiteraard, want dat mag ook niet...in Nederland...in Italië wel...
RicoF
een jaar geleden
Wel echt minimaal die menthol smaak van Camel green activate!
Heb ze net per ongeluk meegekregen van de minimarket hier op de hoek en dacht: oh nee toch, toen ik zag dat het niet de sigaretten waren die ik eigenlijk vroeg, maar toen ik er toch maar 1 op stak vond ik het eigenlijk wel lekker hoor!
Je kan ook nog steeds menthol hulzen kopen om zelf sigaretten te maken met zo’n blik tabak en een plastic peuken schietertje, en voor shag hebben ze ook die filtertjes van mascotte in menthol smaak!
Verder kan je in de smartshop van die kruiden tabaks vervanger kopen, daar zit ook menthol doorheen, en nog wat andere kruiden die als je van menthol houd best lekker smaken!
Snap niet zo goed waarom het verboden is geworden, in gewone sigaretten en tabak zitten allerlei geur en smaak stoffen om het lekker/verslavender te maken en de ‘tabak’ smaak te boosten en versterken… maar daar hoor je niets over!
Ik baal er een beetje van dat krêtek sigaretten zo moeilijk te krijgen zijn sinds die wet
RicoF
een jaar geleden
Maar als je een beetje moeite doet online kan je nog gewoon alles van vroeger vinden en bestellen :-)

Antwoorden (1)

Het gaat om de sterkte van de tabak. Groen staat voor "volle smaak", blauw voor "light" en wit voor "ultra light".

Op https://www.rookwaren-online.nl/c-4948763/camel/ staat nadrukkelijk vermeld dat er géén menthol in zit. Het toevoegen van menthol is dan ook sinds 20 mei 2020 per tabakswetgeving verboden.
Amadea