Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een nicotineverslaving wegdrinken met alcohol?

Ik ben gestopt met roken en wil nu dat de tijd sneller loopt zodat ik eerder van de verslaving afkom door middel van veel bierdrinken, werkt dit? Ik vraag me dit voornamelijk af in verband met de weerstand en gezondheid, en snelheid van het proces.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.8K
Pieterke
2 jaar geleden
Nou, dit lijkt me nou echt de perfecte oplossing.
Rieneke1
2 jaar geleden
Nee, dat werkt niet. Ga liever morgen wat nicotinetabletten halen, zodat je gedoseerd af kan kicken. Sterkte en succes!
Ritsuka
2 jaar geleden
Je wil de ene verslaving vervangen voor een ander?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zal heel erg moeilijk worden, want hoe meer alcohol je in je lijf hebt, hoe verleidelijker het wordt om toe te geven aan je oude verslaving.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Je raakt de verslavende stoffen het snelste kwijt door te bewegen, liefst buiten. Frisse lucht inademen! En drink (meer) water. Alcohol en koffie versterken de zucht naar nicotine juist. Mij hielpen destijds vooral nicotinepleisters, gecombineerd met "iets om op te zuigen" - stokjes zoethout, lolly's... (ziet er raar uit, maar werkt wel). Want naast de lichamelijke verslaving moet je ook de gewoonte, de geestelijke verslaving zien te doorbreken. En accepteer dat het moeilijk is - geef jezelf de tijd om ervan af te komen, en vraag je omgeving om je die tijd te geven. Sommige mensen om mij heen hebben het heel moeilijk gehad toen ik stopte met roken, maar ze gunden me dat ik zo af en toe uitviel, dat IK het moeilijk had met het stoppen met roken - omdat ze me gunden ervan af te komen (en daar ben ik ze nog steeds HEEL erg dankbaar voor...)
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding