Wat is het verschil tussen tabak en Nicorette?

Ik ben opgehouden met roken dankzij nicorette zuigtabletjes, maar als ik gefrustreerd ben, boos of verdrietig, dan neem ik toch een gewone sigaret, hoe komt dit? Zouden er in tabak stoffen zitten die extra kalmerend zijn?

Ritsuka
2 jaar geleden
Ik denk dat het eerder is dat je naar buiten gaat en een momentje rust pakt door je sigaret te roken, de handeling van het wegstappen van de situatie
tinus1969
2 jaar geleden
Roken werkt sneller (nicotine opname door longen is veel sneller dan via darmen of huid).
LeonardN
2 jaar geleden
@Ritsuka Ook dat is een wel een mooi punt (dat van tinus1969 helemaal). Druggebruik gaat vaak gepaard met andere gewoontes.

Antwoorden (1)

https://www.plein.nl/nicorette-kauwgom-menthol-mint-4mg-105-stuks
In nicotine zit:

Ingrediënten Nicotine 4 mg

Sigaretten bevatten gigantisch veel chemische stoffen. Voorbeelden:

-nicotine: een ontzettend verslavende stof;
-teer: een combinatie van chemische stoffen die zeer kankerverwekkend is;
-CO (koolstofmonoxide): een kleurloos, reukloos, giftig gas;
-benzeen: kankerverwekkende stof die vrijkomt na het verbranden van tabak;
-azijnzuur;
-actinium: een zeer radioactieve stof die kanker, onvruchtbaarheid … kan veroorzaken;
-aluminium;
-ammoniak: zorgt ervoor dat nicotine SNELLER in de hersenen komt. Ammoniak zit trouwens ook in kuisproducten en meststoffen;
-furaan: giftige stof voor de longen en het zenuwstelsel;
-cadmium: zwaar metaal dat vroeger in baterijen werd gebruikt tot de EU dit verbood omdat het de gezondheid schaadt en de natuur vervuilt;

(de puntjes geven aan dat er nog veel meer in zit)

En zoals tinus1969 al zegt, het roken zelf zorgt ook voor een versnelde opname.
Zo werkt het met veel drugs (tabak en alcohol vallen daar eigenlijk ook gewoon onder), roken snuiven en injecteren hebben vaker een veel sneller werking, dan iets wat eerst door de maag opgenomen moet worden. Wiet roken gaat ook sneller dan spacecake (wietcake) eten.

Overigens ben je niet opgehouden met roken, je bent (sterk) verminderd met roken. Mensen die gestopt zijn hoeven ook niet meer te roken als ze verdrietig zijn oid. Wat je niet meer doet is uit gewoonte roken. Dus om de zoveel tijd een sigaret opsteken.
===

Dus kortweg ammoniak en roken zorgen voor een snellere "hit" dan een tablet.
Als een tablet direct zou werken zou je daar wellicht meer op hebben op zo'n moment.
Toegevoegd op 17 augustus 2021 18:12: tekst
2 jaar geleden
Cinnekevandeginoendoortje
2 jaar geleden
Heel erg bedankt, aan deze antwoorden heb ik iets, nu weet ik dus hoe het komt, ik wil volledig kunnen, stoppen, dus nu iets zoeken tegen de stress. Bedankt iedereen voor de goede raad xxxx