kan ik de schade die alcohol mij toebrengt bekijken?

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is (aangezien ik een stevige drinker ben) om te bekijken wat alcohol op mijn hersenen doet / heeft beschadigd. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.7K
fremar
2 jaar geleden
het kan aderverkalking sterk doen toenemen,wat dan wel ev zichtbaar kan zijn via een scan
LeonardN
2 jaar geleden
@fremar En hoe weet je dat die aderverkalking 100% het gevolg is van alcoholgebruik?

Antwoorden (1)

Nee. Ongeacht de schade en wáár de schade zit (hersenen, lever of andere organen), is nooit met zekerheid te zeggen in welke mate die schade veroorzaakt werd door alcohol. (Er kunnen ook ander, onbekende oorzaken zijn).