zijn habanero pepers een smart drug?

ik eet ze vrij vaak, ze hebben wel een of andere euforische werking valt me op.vallen habanero pepers e.d. op de een of andere wijze onder smart drugs ?

1.2K

Het beste antwoord

Nee. Er zijn meer voedingsmiddelen die (in zekere zin) euforisch kunnen werken door ze te eten of te drinken, bijvoorbeeld chocolade. Maar dat maakt het product niet tot een drug. Smartdrugs grijpen in op de huishouding van hormonen en neurotransmitters in je lichaam en stimuleren de zenuwcellen of bloedtoevoer naar je hersenen. Dat doen voedingswaren niet. Pepers helpen jouw hersenen om endorfine aan te maken waardoor je lichaam kalmeert.
Amadea