Kan je na 4 maanden al verslaafd zijn aan sigaretten?

Ik ben beginnen roken door het uit is gegaan met mijn vriend. En het er moeilijk met had...
Maar ik vrees dat het ook invloed kan hebben op mijn epilesie aanvallen. Dat ik daardoor meer nu rook ook meer aanvallen doen. Of staat dit los van elkaar?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
3 jaar geleden
Gaat je vraag nu over roken en verslaving of roken en epilepsie?
LeonardN
3 jaar geleden
Wat is nu je vraag? -Kan je na 4 maanden al verslaafd zijn aan sigaretten?
-Kan roken een negatieve impact hebben op epilepsie?
Amadea
3 jaar geleden
Hoe zou iemand er nou bij komen om te beginnen met roken na een stressvolle ervaring? Dan moet je dat haast wel al eerder gedaan hebben...
Amadea
3 jaar geleden
Spanningen, emoties en stress zijn trouwens bekende uitlokkers van epilepsie-aanvallen. Dus dat zal het eerder zijn. Maar roken is sowieso ongezond, of je er nou aan verslaafd bent of niet.
Ivana
3 jaar geleden
Afgezien van je vraag. Ik ben op dezelfde manier begonnen. Kon na een week niet meer zonder en heb 25 jaar gevochten om er los van te komen. Stop nu!!!!. Ik weet niet of je epilepsie er door verergert, maar het is al erg genoeg dat je tanden er op den duur los van gaan zitten en je voor je tijd tanden verliest. Je wordt er moe van en je huid wordt vaal. Zoveel andere mankementen. Later heb je spijt er ooit aan begonnen te zijn. Ik wil je alleen maar helpen door dit alles te vermelden. Achteraf heeft het mij verdriet gedaan er ooit aan begonnen te zijn. Misschien kan je hier iets mee, ik hoop het van harte.
STOP met roken.

Antwoorden (1)

Als je al 4 maanden rookt, mag je gerust zeggen dat je verslaafd bent.
De nicotine in een sigaret is zeer verslavend.
Als je rookt, neemt je lichaam de nicotine op. Elke sigaret zorgt voor het behoud van de nicotine in het bloed. Hierdoor snakken de meeste rokers al naar een sigaret als ze opstaan.

Je kunt eenvoudig testen of je verslaafd bent.
Laat de sigaretten eens een paar uur weg. Bijvoorbeeld opstaan zonder te roken en zeggen dat dat tot 22.00 uur niet mag...
Moet je steeds denken aan roken, snak je naar een sigaret? Dan ben je geestelijk verslaafd aan het roken.
Krijg je na een aantal uur lichamelijke klachten: chagrijnig, trillen, hoofdpijn etc. dan ben je ook lichamelijk verslaafd aan het roken.
Nogmaals, ga er maar vanuit dat beide gebeuren als je al vier maanden rookt.

Roken heeft verder geen invloed op de epilepsie.
Maar roken heeft wel invloed op andere lichamelijke klachten, ziektes etc. De keuze is natuurlijk aan jou.

Succes!

https://www.rokeninfo.nl/professionals/effecten-van-roken/nicotine/effecten-nicotine-verslaving
https://www.rijnstate.nl/media/12885/na-een-epileptische-aanval.pdf
Toegevoegd op 21 november 2020 22:19: tekst