Drie jaar af en toe (soms ieder weekend) cocaïne gebruikt, hou je hier blijvende hartschade aan over?

Ik nam in die drie jaar soms elk weekend en soms weken geen drugs, het was af en toe een sleutelpuntje. Mijn vraag is eigenlijk of je er blijvende hart- en vaatschade aan overhoudt, omdat ik me hier best zorgen over maak. Verder heb ik geen hartklachten alleen zelden “hartoverslagen”.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.4K
crispy
3 jaar geleden
Zonder onderzoek, alleen maar afgaand op jouw verhaal is mijn conclusie dat hier niets over te zeggen valt. Misschien wel blijvende schade, misschien niet.
Maar als je het zeker wil weten, dan zijn er altijd specialisten die je de status van je hart kunnen beschrijven.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De dokter heeft laatst wel een keer geluisterd naar mn hart en longen maar dat was uitstekend.

Antwoorden (1)

De vraag gaat over hart- en vaatschade.
Wat vaatschade betreft: jazeker. Je kunt er blijvende vaatschade aan overhouden. Namelijk hersenschade: gebruik van amfetamine en cocaïne kan een hersenbloeding veroorzaken.
Bron: Artikelen 'Jongere feest zijn toekomst kapot' en "Excessief drugsgebruik van jongeren op technofeesten' (Het Parool 19 januari 2013, pag. 1 en 5).
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Echter, ik gebruikte weinig en recreatief. Voorts is het al meer dan een jaar geleden, dus zou ik dat gemerkt moeten hebben, of niet?
SentWierda
3 jaar geleden
@Qw90. Het lijkt erop dat je geen blijvende gevolgen hebt. Dat is heel positief!
Als je je zorgen maakt over de "hartoverslagen" neem dan contact op met de huisarts.