Wat is de geur van griekse sigaretten?

Ik kom het tegen in een roman en vraag mij af wat er anders aan is.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.1K
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Dat is net zoiets als deze beschrijving: "Chocolade en echte Engelse sigaretten! Heerlijk!" En "Ze stapten af en staken een sigaret op. En eigenlijk was dit nog te vroeg, want een passerende fietsers, snoof hoorbaar de vooroorlogse geur op" Dit kwam uit een oorlog roman. In de oorlog waren er alleen maar goedkope slechte sigaretten verkrijgbaar. En soms werd er wat vanuit Engeland gesmokkeld, dit waren dan kwaliteit sigaretten met zogenaamd goede tabak. Ik heb ook wel omschrijvingen gehoord van Turkse en Egyptische sigaretten en zelfs van Russische. Voornamelijk in oudere boeken, zoals bijvoorbeeld Agatha Christie boeken. Ik vermoed dat de geuren van sigaretten vroeger anders waren dan nu. Ik ruik geen verschil tussen een Marlboro of een Camel bijvoorbeeld. Maar ik herken wel de geur van Aldi shag of van Nelle shag, beiden ervaar ik als heel vies!

Antwoorden (2)

Griekse sigaretten zijn goedkoop en van slechte kwaliteit. Er zitten geen filters in. Ze veroorzaken zodoende een scherpe geur. Rokers die normale filtersigaretten gewend zijn vinden ze vies.
Amadea
3 jaar geleden
Je bedoeld waarschijnlijk Kretek sigaretten. Hieraan is kruidnagel toegevoegd, wat een vrij sterke geur geeft.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Die zijn niet Grieks maar Indonesisch.
Antoni
3 jaar geleden
Als de vraagstelster specifieke sigaretten had bedoeld, dan zou ze die wel hebben genoemd.