Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang blijft bier in je urine?

Goedemorgen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik had Maandag 3 flesjes heineken Premium Pilsener gedronken van 0,25 cl per fles.
Ik heb vandaag een urine controle waar ik getest word op Ethanol een ETG.
Ethanol is maar 12 uur aantoonbaar in je urine controle maar het is momenteel nog onduidelijk hoe lang het bij ETG duurt, bij een site die wat informatie geeft over ETG heb ik het volgende erover gelezen. (Men kan hiermee tot 80 uur (3 á 4 dagen) na de laatste alcoholische consumptie nog bepalen of er onlangs gedronken is.
Is er slecht een glaasje gedronken, dan zal deze tijd iets korter kunnen zijn en als er stevig is gedronken kan het wat langer duren)
Ik heb maar 3 flesjes van 0,25 cl per fles gedronken dat is toch niet stevig? ik heb trouwens totaal geen verstand van alcohol behalve hoe ik het moet drinken een ik zie dus staan dat er 5% alcohol zit maar het kan toch niet zijn dat er in elke flesje van 0,25 cl 5% alcohol zit?
Als ik die urine controle ga doen heb ik dus zo'n 35 uur daarvoor 3 biertjes gedronken van nogmaals 0,25 cl per fles, is een kans dat ze zien dat ik alcohol heb gedronken?

Met vriendelijke groet,

Jessy

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
28.7K
gvrox
5 jaar geleden
Heineken is niet te onderscheiden van urine.
TurfGraver
5 jaar geleden
U wordt getest op etg maar heeft (toch) alcohol gedronken.
Zijn uw zorgen niet anders dan betrapt worden?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@jessypropper, zit ik goed als ik vermoed dat de EtG (Etyl glucuronide) test iets te maken heeft met het ondergaan van een ontwenningskuur?
https://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/alcohol/alcohol-basisinfo/hoe-lang-is-alcohol-zichtbaar/
Amadea
5 jaar geleden
Als vraagsteller inderdaad aan het ontwennen zou zijn dan is te hopen dat aangetoond kan worden dat de behandeling zinloos is... Waarom geld en tijd steken in iemand die dat niet waard is?
Erna55
5 jaar geleden