Bestaan er middelen die je kunt roken zonder dat ze voor ernstige gezondheidsschade zorgen?

Samen met een groep vrienden ben ik bezig een film te maken, gewoon voor de lol en eventueel voor youtube. Een persiflage op een bestaande film zeg maar. Eén van de hoofdpersonen in de film is een soort gangster, en we willen hem dan ook zo'n uitstraling geven. Met een paar dagen niet scheren en een neptatoo kom je al een heel eind. Iemand riep dat een peuk er nog wel goed bij zou passen, maar de persoon in kwestie rookt niet en we willen hem daar ook niet toe aanzetten. Op zoek naar alternatieven hebben we gras (puur natuur) i.p.v. tabak geprobeerd, maar dat was binnen enkele seconden opgebrand. Wierrook deed het wat dat betreft wat beter, maar het leek ons geen goed idee daar iemand een teug van te laten nemen. Iemand kwam nog met het idee van thee, maar dat schijnt ook ongezond te zijn. We besloten het idee los te laten, maar ik ben stiekem toch wel nieuwsgierig of er iets is dat je in een sigarettenhuls kunt stoppen dat (a) niet verslavend is (b) niet goor smaakt (c) niet ongezond is - natuurlijk is het inhaleren van iets door middel van rook nooit helemaal gezond, maar misschien is er wel iets dat nauwelijks schadelijk is als het incidenteel (misschien in enkele scenes) wordt gebruikt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
Castle
5 jaar geleden
Elke stof die je van buitenaf in je longen krijgt behalve lucht is niet goed.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Niet over de longen roken, een flinke hijs nemen en langzaam uitblazen.

Antwoorden (4)

Een stokje zoethout is denk ik de gezondste optie. Een alternatief is een chocoladesigaret.

Echt roken is dat uiteraard niet, maar met effectbewerking van de film kun je er vast later wel een rookwolkje aan toevoegen.
Amadea
5 jaar geleden
Nep sigaretten of joint kopen roken wel niet maar zien er echt uit.
5 jaar geleden
Je kan gewoon een sigaret opsteken en eventueel niet inhaleren. Van 1 sigaret is nog nooit iemand dood gegaan.
Nou, succes met je filmpje. Geef je een youtube-link als die klaar is?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
nou nou wat een negativiteit hiero. Kan ik er wat aan doen?
leuke twist voor de film; koop een nepsigaret in de fopwinkel, zo een die opgloeit, je kent ze wel.
Jullie gangster karakter in de film is zo'n badass die blaast de rook niet uit maar slikt de rook in. Iedereen heeft ontzag voor deze man. Desnoods laat hij via een beste scheet de rook ontsnappen via de broek. Dat is een leuke opdracht voor jullie props afdeling. Succes