Kan je in coma raken met speed gebruik tijdens narcose?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Hoe wil jij speed gebruiken tijdens een narcose ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ook zonder narcose kan je in coma raken met speed gebruik!
TurfGraver
5 jaar geleden
Ook zonder speed kun je in een coma raken bij narcose.

Antwoorden (1)

Onder invloed zijn van speed tijdens de narcose geeft een grotere kans dat de verdoving niet goed werkt. Daarom is het van belang jouw gebruik, zeker als het frequent is, met je anesthesist te bespreken. De kans op (vooral) hart- en vaatproblemen, zoals hartritmestoornissen en bloeddrukveranderingen is ook groter.
Er wordt geen melding gemaakt van iemand die daardoor in coma is geraakt, maar je kunt een hartstilstand krijgen of ernstige ritmestoornissen.

Ik lees trouwens dat een belangrijk risico van speedgebruik oververhitting en uitdroging is. Nu met deze extreme hittegolf is het dus extra gevaarlijk! Je kunt vele malen beter een week voor de operatie stoppen met gebruiken. En het is ook beter om na de operatie enige tijd geen speed te gebruiken, want de daarbij behorende vaatvernauwing vertraagt de wondgenezing.
Amadea