Ik ben opeens al superstoned na 1 joint, hoe komt dat?

Ik rook nu al bijna 2 jaar joints. Verder rook ik geen peuken. Nu kan ik (vind ik zelf dan) best goed tegen alcohol etc. Zo drink ik evenveel als mijn vrienden, die vervolgens lopen te kotsen, terwijl ik nog prima zit. Hetzelfde geld voor wiet. Ik kon altijd echt 5 of meer joints roken (die ik dan wel deelde). En dan was ik dan pas echt goed stoned. Maar de laatste tijd ben ik na een joint echt al knetterstoned en kan echt noet nog meer gaan roken. Ooke ga ik er soms niet helemaal lekker op. Als ik in me bed ga liggen heb ik nu het gevoel dat ik ga overgeven, terwijl ik dan maar 1 joint gerookt heb, terwijl ik vroeger er dus 5 rookte en heerlijk, zonder problemen ging slapen. Nu heb ik laatst wel voor het eerst overgegeven van combinatie drank en wiet (combinatie die ik heel vaak gebruikte en eerst echt prima vond, nooit misselijk). En sindsdien heb ik het gevoel dat joints minder goed vallen (weet niet helemaal of dit klopt). Nu ga ik dus maar met joints stoppen, maar ik vroeg me wel af of iemand hier een verklaring voor kan geven? Want ik vond het eerst wel altijd heel chill en fijn om wiet te gebruiken.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je iedere keer van twee verslavende produkten, alcohol en wiet, veel gebruikt oh en ook nog tabak, ben je dan verbaasd dat het op een gegeven moment anders gaat. Dat je lichaam anders reageert? ik niet hoor.
Verstandig zou zijn een tijdje helemaal te stoppen met blowen en gelijk ook geen alcohol meer. Echt afkicken dus, maar vraag hier wel hulp voor. Cold turkey kan wel, maar is niet verstandig en al helemaal niet in je eentje.
Als je lang genoeg droog staat weet je hoe je lichaam al dan niet veranderd is. Vraag medische hulp, vraag je huisarts om hulp.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik drink sowieso alleen met feestjes, die ik misschien 1 x in de twee weken heb, als het niet minder is. Ik blowde niet vaker dan 1 keer in de week, en 5 joints op 1 dag kwam natuurlijk zelden voor haha, maar ik kon het wel makkelijk aan. Ook neem ik met zowel blowen als drinken vaak ‘tussenstops’ van 1 a 2 maanden, omdat ik er dan even geen zin meer in had. En zoals ik al zei ben ik nu dus gestopt met blowen. Ik gebruikte er dus niet superveel van en heb zeker geen hulp nodig met stoppen, want dat lukt makkelijk. Ik heb dit alleen nooit eerder gehoord, dat het zolang goed gaat en dan opeens wat minder. Vandaar mijn vraag

Antwoorden (1)

Dan is er een omstandigheid of zijn er meer omstandigheden (blijkbaar) anders dan gewoonlijk.

1. Er zijn lichamelijk omstandigheden veranderd: Je hebt bijvoorbeeld minder gegeten dan anders of je bent meer gestresst dan anders; er is ook een mogelijkheid dat je in verwachting bent of (andere) hormonale veranderingen hebt doorgemaakt: in principe kan iedere lichamelijke verandering effect hebben.

2. De samenstelling van de joint is anders dan anders. Niet iedere joint bevat dezelfde (hoeveelheid) ingrediënten.

3. Andere omstandigheden, bijvoorbeeld het moment dat je rookt op een dag, zijn anders dan anders.

4. Een combinatie van factoren of van veranderde omstandigheden.

Kortom: er kunnen allerlei redenen zijn voor de opvallende reactie deze keer.