hoe wordt van tabak tabak voor waterpijpen gemaakt?

ik las ergens dat van van een kilo gewone tabak anderhalve kilo waterpijptabak wordt gemaakt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.9K
TurfGraver
5 jaar geleden
Als je er een half kilo ander spul (kruiden, molasse, vruchten of ander ingrediënten) bij doet wel ja.
Erna55
5 jaar geleden
Maar je kunt niet van 253 mg 50 gram maken. Zie "beste antwoord" .

Het beste antwoord

Er zijn zeer veel soorten toevoegingen, dus een algemeen antwoord is hier niet op te geven. Als voorbeeld heb ik nu gekozen voor de soort Nakhla Mix Ice Lemon Mint. In zo'n pakje met 50 gram waterpijptabak zit 253 milligram tabak, 355 milligram glycerol/glycerine (bevochtiger), 197 milligram suikers, 140 milligram suikerstroop (smaakstoffen), 33 milligram triacetine (oplosmiddel), en verder nog kleinere hoeveelheden andere smaakstoffen, bindmiddelen, vulstoffen, bevochtiger en conserveringsmiddel.
Het is wel zo dat in de meeste soorten nog niet voor de helft tabak zit. En daar worden dus bevochtigers en vooral suikers aan toegevoegd.

In krantenberichten van de laatste tijd over opgepakte illegale waterpijptabakfabrikanten staat trouwens vermeld dat van één kilo ruwe tabak ongeveer 3,5 kilo waterpijptabak wordt gemaakt.
Amadea
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
50 gram waterpijptabak bevat 253 mg tabak. Dit kan niet kloppen.
Reddie
5 jaar geleden
Als ik je genoemde ingrediënten bij elkaar optel kom ik uit op ongeveer 1 gram (978 mg).
In je bron staat:
"Gewicht producteenheid (mg) 1000".
"Kenmerken waterpijp tabak, 50g Verpakking ;-)