'High zijn' verwijst naar de psychische effecten van cannabis:

het meer opgewekte en lacherige gevoel;
het gevoel meer fantasie en creativiteit te hebben, of een grotere helderheid van geest en diepere inzichten te ervaren.
6 jaar geleden
"high zijn" is een mentale staat die ver vanaf hoe jij je normaal voelt ligt. met diverse drugs kun je in zo’n staat van "high" zijn zoals crack, lsd, weed, hash, speed,xtc
Maar ook muziek, intens sporten, verliefdheid kunnen zo’n "high" gevoel geven en is dus zeker niet alleen voorbehouden aan drugs zoals cannabis en/of andere psychotica.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Op elke drugs kun je "high" zijn. Met andere woorden onder invloed.
Er is wel een verschil tussen high en stoned.
Bij wiet heb je 2 soorten: Indica en Sativa. Indica heeft een hoger CBD gehalte en dan Sativa. Van een hoger CBD zal je eerder stoned worden. Sativa heeft een lager CBD gehalte en een hoog THC gehalte, hier zul je eerder high van worden.
Als je high bent heb je zin om dingen te doen, ben je actief. Als je stoned ben dan voel je je ook heel goed maar zit je liever stil en heb je absoluut geen zin om iets te doen.
Bij cocaïne ben je eigenlijk altijd high, de drang om te praten of iets te doen is constant aanwezig. Bij XTC ben je vaak high als het eenmaal begint te werken, als het uit begint te werken dan ben je eerder stoned.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
High is een geestelijke toestand van het overstijgen van. Je voelt je in hogere sferen laat maar zeggen. Met hardlopen bv kun je de runners high bereiken. Het heeft te maken met een stofje in je hersenen dat zich aanmaakt en je dit gevoel oplevert. Een gevoel dat je als heerlijk ervaart en dus ook verslavend kan werken. Die hardlopers zijn niet voor niets zo enthousiast ;-)
Het staat inderdaad los van drugs. Sommigen worden high van hun schoonmaakdift, anderen van de stad leegkopen. Het effect maakt dat je het een volgende keer weer doet. Het kan ook ontstaan bij vermoeidheid, dan zweef je in je hoofd en bewoont je lichaam niet meer. Het kan later ervaren worden als een soort van onwerkelijkheidsgevoel, minder prettig. Het is altijd van belang je aandacht gericht te houden op je innerlijk lichaam, wil je niet wegzweven van de werkelijkheid, het hier en nu.