Mijn tong en lippen zijn gevoelig na het roken van wiet wat is dit?

Mijn tong en lippen dien pijn na het roken van wiet. Lippen zijn droog en het gevoel blijft dagen to meer als een week aanhouden. Ook proef ik minder van eten en drinken en textuur van eten kan af en toe onaangenaam en pijnlijk zijn. Hoe komt dit en vooral hoe kom ik er van af.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.7K
Ritsuka
6 jaar geleden
Geen wiet meer roken dan. Het zou na een paar dagen weg moeten trekken lijkt mij.

Antwoorden (2)

Door te stoppen met roken. Wiet verpest je hersenen. Alsjeblieft, doe het niet.

Toegevoegd na 7 minuten:
Maar goed, wiet kan je tong goed uitdrogen en het kan zijn dat er dan wondjes ontstaan. Misschien is dit met je lippen ook het geval? Verstandig lijkt het mij om een tijdje niet te roken, totdat je weer normaal kunt eten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uit welk onderzoek heb je dat?
Je hebt waarschijnlijk te veel cannabis gebruikt.

Last hebben van een droge mond en keel na wietgebruik komt vaak voor. Er is maar weinig van de drug voor nodig om dit effect te laten optreden. Elke cannabisgebruiker wereldwijd kent dat plakkerige, droge, leerachtige gevoel in de mond na het roken van wiet.

Als je flink gebruikt hebt kan dit gevoel zo sterk worden dat het extreem onaangenaam wordt, zo erg zelfs dat het drinken van water of andere dranken niet meer helpt. Deze droge mond wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van cannabinoïdereceptoren type 1 & 2 in je onderkaakspeekselklieren, die 60-67% van al je speeksel produceren. Cannabinoïdeagonisten zoals THC binden zich aan de klierreceptoren en blokkeren de werking van speekselopwekkende stoffen zoals noradrenaline en metacoline, waardoor er minder speeksel wordt aangemaakt.

Het hebben van een abnormaal droge mond heeft gevolgen voor de gezondheid van jouw mond. Het tongoppervlak en de mondhoeken kunnen barstjes krijgen. De tong, lippen of het gehemelte kunnen branderig aanvoelen. Er treedt smaakverlies op. Je tong en slijmvliezen kunnen gaan ontsteken.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een plus, dit vind ik een zinvolle reactie. Wat heeft anousje eraan als je zegt dat zij geen wiet moet roken.