Vanaf welke leeftijd mag je legaal roken ?

Ik zou graag een vape kopen, maar ik weet niet vanaf welke leeftijd dat mag.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vanaf 18 jaar
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is een verschil tussen mogen kopen en mogen roken. Iemand anders zal het voor je moeten kopen als je nog geen 18 bent, daarna mag je het wel legaal roken.

Het beste antwoord

Je mag vanaf je 18e roken (tabak of de e-sigaret).

Toegevoegd na 3 uur:
De overheid stelt een leeftijdsgrens van 18 jaar, hiermee impliciet een richtlijn gevend vanaf welke leeftijd je zou mogen roken. Maar de Tabaks- en rookwarenwet stelt het gebruik van tabaksproducten door minderjarigen niet strafbaar. Zij mogen in een horecagelegenheid wel roken.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je ook een wettelijke bron voor de stelling dat het gebruiken van tabak onder de achttien niet toegestaan is? De wetswijzing van 1 januari 2014, waaraan gerefereerd wordt in jouw bron, gaat enkel over de verkoop van tabak. I.e. tabak mag niet verstrekt worden aan personen onder de achttien jaar. Maar voor zover ik weet zijn aan het gebruik ervan geen leeftijdrestricties verbonden.
SimonV
6 jaar geleden
Je hebt gelijk, wettelijk wordt hier niet iets expliciet over gezegd.

Andere antwoorden (1)

--Vanaf welke leeftijd mag je legaal roken ?--
Daar is geen minimum leeftijd voor, zowel niet voor roken als vapen. Ook bezit mag.

--Ik zou graag een vape kopen, maar ik weet niet vanaf welke leeftijd dat mag.--
Dat mag vanaf je 18de jaar.