Ja, dat klopt.
De shisha-pen is verboden voor jongeren onder de 18 jaar. De maatregel is vanaf 20 mei 2016 van kracht gegaan.
Uit onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA) zou blijken dat de shisha-pen qua risico’s vergelijkbaar is met een e-sigaret. “Tabak roken is weliswaar veel schadelijker, maar we moeten er alles aan doen om jongeren te weerhouden van roken,” meent de staatssecretaris van Rijn van VWS.