Kan ik nicotinepleisters gebruiken als ik sport?

Ik zou graag willen stoppen met roken en nicotine pleisters willen gebruiken.
Maar ik sport zelf 5 dagen in de week (ondanks ik rook) en ik zweet me altijd hartstikke veel.
Ik begin altijd met krachttraining en daarna maak ik het af met 30 min cardio (loopband).

Nu is mijn vraag.. kan ik nicotinepleisters gebruiken als ik zweet of als ik een spiergroep train waar de pleister geplakt is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (1)

Als je zo graag wil stoppen, overweeg dan om sporten voor één week op te schorten, en gebruik die week om het nicotine in je bloed naar 0,0 te krijgen. Nicotine is al na een dag of twee uit het bloed verdwenen, het is dus erg stom om die vraag via pleisters in stand te houden, het is helemaal van de zotte om pleisters te plakken terwijl je sport.

Als het je niet lukt om van de sigaretten te blijven zonder die nep hulpmiddelen dan wil je niet graag genoeg stoppen met roken, geen punt verder, dan probeer je het later nog eens. Maar ik zeg je dit, als je het lukt om twee dagen niet te roken, je geen pleisters plakt, dan voor een week op een (zoet)houtje bijt, en in de 2e week je gaat sporten alsof je leven er vanaf hangt, dan voel jij je zo lekker dan na de 2e week je eigenlijk al verlost bent.... na 2 weken ben je bevrijd. Zoek het in drop/snoep en niet pleisters voor de periode van 14 dagen, daarna is het een eitje.

Ja, je kunt pleisters plakken, maar dat is zoiets als gas geven in de auto met de handrem aangetrokken, de nicotine in de pleisters vernauwen je aders terwijl sporten juist de aders wil openzetten, een kind begrijpt dat deze tegengestelde krachten niets opleveren. i.e. je kunt net zo goed met een peuk in je mond die zaal oplopen, dat is net zo achterlijk als pleisters op je arm plakken...