Wat doet roken met je concentratie?

Kun je door roken concentratieproblemen krijgen en word je concentratievermogen verbeterd als je stopt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (2)

Nee, het is juist tegenovergesteld. Roken (de nicotine in je sigaret) is juist goed voor het geheugen en de concentratie. Natuurlijk weegt dat niet echt op tegen alle nadelen die roken met zich meebrengt, maar het is wel interessant om te weten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Al rokend hen ik tenminste 3 universitaire studies gedaan. plus
(Hoewel ik het iedereen zal afraden).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk ik nog voor ik de vraag open, nee, want dan denk je teveel aan die sigaret als de dwang weer komt, wat je concentratie verlegt naar de sigaret, ipv waar je mee bezig hoort te zijn. Lees ik dit! Laat maar zitten mijn antwoord, de plus is voor jou :)
Wetenschappelijk gezien weet ik niet zeker of er een duidelijk verband is gelegd tussen de stoffen uit een sigaret (of wat je dan ook maar rookt) en het concentratievermogen.
Wat wel boven komt is dat je tijdens het roken met je handen bezig bent. Dit kan je het gevoel geven dat je je met je gedachten beter kunt concentreren op waar je dan ook op dat moment ook mee bezig bent.
Het verschilt dan per persoon hoe je dit doet. De een zal dit gevoel krijgen door inderdaad te roken, maar een ander kan hetzelfde resultaat krijgen door te snoepen of door op een potlood te kauwen.

Afgezien daarvan blijft roken ongezond, maar volgens mij is dat een zodanige open deur dat ik die niet hoef in te trappen.