Hoe kom je van cocaïneverslaving af?

een opname in een kliniek heeft geen nut, dat helpt niet. Dat is eventjes pauze geven van 3 weken of 3 maanden. Medicatie helpt ook niet. Ik weet dat gewoon een kwestie van wilskracht is. Maar hoe ga je daar mee om? Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben. Alle tips welkom. Moet je anders 't deze land verlaten... Ik zie NL verlaten enigste oplossing...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan verlaat je Nederland en dan? Ga je ergens anders coke gebruiken, goede oplossing ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ergens moet je connecties hebben. Ik dacht dat babyface turks was. Hij kan eventueel naar zijn vaderland gaan. Platteland inde dorp kan je vinden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast weer clean en worden en weer wat helder kunnen nadenken is een heel groot deel van de behandeling en een kliniek juist gericht op de vraag hoe je clean moet blijven! Daar krijg je allerlei 'tools' geleerd. Het verhuizen wordt de 'geographic escape' genoemd, een bekende denkfout van verslaafden. Je verslaving verhuist gewoon met je mee en verdwijnt niet zomaar.

Het beste antwoord

natuurlijk heeft een opname wel nut.
je kan dan in ieder geval lichamelijk afkicken.
daarna is het een keuze die je moet maken.
allereerst moet je echt willen stoppen, 100%.
wat helpt, is bedenken wat het cokegebruik je heeft opgeleverd.
vermoedelijk een boel stiekem gedoe, een lege bankrekening, en een leven van schone schijn.
mogelijk ben je goede vrienden kwijtgeraakt, en het staat me bij dat je vrouw je heeft verlaten.
cokegebruikers worden er niet prettiger op in de omgang.
bovendien pleeg je roofbouw op je lichaam.
is dat wat je wil?
als je dat niet wil, zal je even moeten doorbijten, en gewoon stoppen, klaar.
je zal je moe voelen, en down, maar dat gaat heus over.

denk niet dat ik niet weet waar ik over praat, want ik spreek uit ervaring.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In principe kan ik er weinig over zeggen want heb het gelukkig nooit aangeraakt. Ik heb wel jaren gerookt en hoop dat het een beetje dezelfde drang is wat je mee maak als roken. Ik ben namelijk nog steeds blij dat ik die behoefte niet meer heb want om er mee te stoppen viel echt niet mee. Verschillende pogingen gedaan mede ook doordat het steeds duurder werd wat me ook boos maakte. Maar ik heb toen bij de apotheek ZYBAN medicijnen gekocht voor 2 maanden en dat zijn min of meer ontwenning en anti depressivum pillen. Die pillen hebben mij geholpen om van het roken af te blijven. Ik hoop dat je hier wat aan heb want het kost je een vermogen. (wat mij dus ook dwars zat) Succes en denk wat je met al dat geld zou kunnen doen of willen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je wel al zo'n opname gehad? Het is inderdaad tijdelijk, maar kan wel een goede start geven. Clean worden is toch een eerste stap natuurlijk.

Verder valt het me op dat je het hebt over de opties van opname in een kliniek, medicatie, en dan dat het aankomt op wilskracht. Ik mis in het plaatje je omgeving, en langdurige begeleiding van een zorginstelling.

Een opname is niet het enige wat een zorginstelling kan bieden, ze kunnen je daarna ook langdurig blijven begeleiden. Er zijn zelfs vervolgtrajecten voor na zo'n opnameperiode die een beetje de vorm hebben van een woontraining: er is dan begeleiding aanwezig wanneer dat nodig is, en je krijgt ondersteuning, terwijl je intussen steeds meer weer op eigen benen gaat staan.

En waar is je omgeving? Als je van een verslaving af wilt, heb je de steun van je omgeving hard nodig. Natuurlijk is het waar dat jouw wilskracht cruciaal is, maar dat betekent nog niet dat je het alléén hoeft te doen! Als je aan iedereen om je heen vertelt waar je mee worstelt, dat je van je verslaving af wilt, en hoe zij je kunnen helpen, geef je hen de kans om er voor jou te zijn. Zorg dat je mensen hebt die zich nét wat meer met jou bemoeien dan je op je slechte dagen zou willen, en spreek dat vantevoren helder af. Als je hen vertelt dat er ongetwijfeld een dag gaat komen waarop je ze zult vertellen om je alleen te laten omdat je coke wilt, maar dat ze je dan dus NIET alleen moeten laten, is voor hen duidelijk wat ze het beste voor je kunnen doen. Zorg ervoor dat er een paar mensen zijn die je altijd kunt bellen als je een zwak moment hebt. Ga desnoods een tijdje inwonen bij vrienden of familie, zodat je minder vaak alleen bent.

Zorg er zo voor dat de omgeving waarin je leeft, optimaal is voor het zoveel mogelijk achter je laten van je verslaving. En zoek daarnaast ook professionele hulp, want ook die zul je nodig hebben. Er zijn genoeg centra die juist hierin gespecialiseerd zijn. Als je daar nog niet bekend bent, ga dan naar je huisarts, die kan je doorverwijzen naar de juiste hulpverleners.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top antwoord, +
De pest met coke is, dat het je het gevoel geeft onoverwinnelijk te zijn... En dat is Natuurlijk erg verslavend. Ik denk dat je je heel erg moet realiseren dat elke keer dat je coke gebruikt je een zeer grote aanslag op je lichaam is. Elke keer dat je gebruikt breng je schade toe aan je organen. Je haalt telkens tijd van je leven af.

Dus bedenk je maar.. Wat is je meer lief. Je leven of een tijdelijk high.
En dan moet je structureel je leven weer opbouwen. Zwaar heel zwaar. Maar als je de 50 wilt halen heb je geen keuze...
Het is jaren jezelf pesten... Om van een verslaving af te komen
Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb geen ervaring hiermee (afgezien van wat ik uit mijn naaste omgeving heb meegekregen hiervan)

babyfaced, weet je zelf waarom je weer bent begonnen met de coke nadat je clean was?

vaak valt men in een gat, komt weer in dezelfde omgeving, zelfde vrienden, en dan gaat men weer voor de bijl want er is veranderd, men weet het niet te veranderen en valt weer in het oude patroon.

weet niet waar je vandaan komt, maar misschien kan je direct naar het afkicken naar fam in het buitenland om ruimte en tijd te krijgen wat je wil met je leven en hoe je het aan gaat pakken zonder gelijk te zwichten omdat je geconfronteerd word met de zituatie zoals ie voorheen was (maar dan clean)

natuurlijk is het wilskracht, maar ieder mens kan weleens minder weerstand hebben, en dan is een stok achter de deur een kleine ondersteuning die een mega verschil uit kan maken.

misschien als je wat om handen hebt, of iets om naar uit te kijken dit ook dingen zijn in een geheel waarmee je meer weerstand kan bieden tegen the same old sh@t?

als jij geloofd dat opname in een kliniek niet helpt dan gaat het je ook niet helpen. als jij denkt dat medicatie niet helpt gaat het je ook niet helpen.

je vecht tegen drugs en tegen een lichaam dat niet zonder kan. als jij er niet in geloofd dan gaat het heel zwaar worden ben ik bang.

zorg dus dat je omgeving je ook (onder)steunt hierin.

en er zijn andere manieren (cold turkey). denk dat het buitenland ook geen oplossing is want je moet er 100% voor willen gaan en er 100% in geloven.
dus motivatie omdat je anders naar het buitenland moet is op zich niet voldoende om in jezelf te geloven m.i.

het zijn meerdere factoren die meespelen, en deze kan je zelf creeren. daarbij ben je zeer waarschijnlijk niet de eerste die weer terugvalt, dus het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat hier ook een stuk ondersteunende hulpverlening/begeleiding in te krijgen is.

vind het in ieder geval super dat je inziet dat je een probleem hebt, en er zeker ook wat aan wil gaan doen.
focus je niet teveel op de misstap die je na het afkicken hebt gemaakt, maar probeer te leren van je fouten door te zien waar en waarom het fout is gegaan en dit heel goed in je achterhoofd te houden bij je volgende poging zodat je je niet weer laat verassen hierdoor.

heel veel succes en vertrouwen in jezelf gewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de behoefte kwijt te raken moet je twee acties ondernemen:
1. Iets vinden wat belangrijker is dan jezelf (liefde, geloof, creatief bezigheid, andere mensen helpen) kortom een andere (positief) obsessie.
2. Verandering van je levensstijl - Je hoeft niet naar een andere land maar je moet wel een andere omgeving (inclusief andere vrienden waarschijnlijk) als je de eerste advies neemt gebeurt het vanzelf.

Ik wens je sterkte, geloof in jezelf.
Ik weet dat het mogelijk is.