Zijn drugs slecht voor je gezondheid?

Dat vroeg ik me altijd af. Op school doen ze daar ook al zo vaag over.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Misschien doen ze er op school een beetje vaag over omdat er veel verschillende soort drugs zijn en de mate van inname natuurlijk van evident belang is. Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat drugs natuurlijk slecht zijn voor je. Naast de lichamelijke schade die ze je op de korte en lange termijn toebrengen moet je ook de mentale impact zeker niet onderschatten: minder goed slapen, stemmingswisselingen, afwijkend eetgedrag, etc. Ik spreek in dit geval uit ervaring. Vooral blowen wordt zwaar onderschat. Het is een softdrugs maar kan bij overmatig gebruik zorgen voor vormen van bijvoorbeeld paranoia. Dit is afhankelijk van de sterkte (THC-waarde) van de wiet die je rookt uiteraard, dus als je eens een jointje wilt roken begin dan met de minst zware soort. Wat ik je vooral wil meegeven is dit: als je het naar je zin hebt in je leven, misschien met een drankje hier en daar, laat de drugs dan voor wat ze zijn. Het kan een leuke toevoeging zijn op een leuke avond als je er goed mee om kunt gaan (matige inname en zeker niet wekelijks bijvoorbeeld). Ben je niet happy op het moment, doe het dan zeker NIET! Je voelt je op korte termijn en zeer tijdelijk wel beter en relaxed, maar over het algemeen versterken veel drugs je emoties. ben je dus depressief bijvoorbeeld, dan zal je na het gebruik verder terugvallen na je 'rush'. Op die manier wil je graag zo snel mogelijk weer terug in je trip en grijp je sneller weer naar het spul. Zo kan het van kwaad tot erger gaan voordat je er erg in hebt.

ja ze zijn slecht voor je. het begint met een joint en eindigd met je dood. veel mensen zeggen van niet, maar helaas heb ik in mijn omgeving mensen gezien die er aan kapot zijn gegaan. gebruik ze maar niet. en leef.

Wat denk je zelf..... dat het gezond is? Dat JIJ er niet aan verslaafd zult raken? Dat het heel normaal is? Blijf alsjeblieft ver weg van dat spul. Verpest het je lichaam niet dan wel je (sociale) leven maar twijfel niet langer... het is zeer slecht voor je.

Ja. Als voorbeeld zie bijgevoegd plaatje..

Bronnen:
http://www.neurosoup.com/side-effect-of-co...

Ja. Kijk maar alleen naar de bekende mensen die zijn overleden aan een overdosis, pillen en drank kunnen net zo verslavend zijn dat je er kapot aan gaat

Drugs? Nee. Het maakt je eigen leven stuk, van je ouders, broer, zus. Drugs zijn problemen die je nog meer in de problemen brengen. Drugs lossen niets op, je wordt er verslaafd aan, je moet geld zien te verkrijgen om het te kunnen kopen, wordt één vicieuse cirkel. Blijf er van af. Je leven kan mooi zijn zonder dit vergif. Mijn mening

ja die zijn heel slecht voor je . je raakt er ook nog eens aan verslaafd,en dan kan je moeilijk terug. je komt ook de verkeerde mensen tegen ,die je drugs aan bieden,en het gaat net zolang door, dat je dingen moet doen om aan geld voor drugs te komen. dus voorzichtig! begin er liever niet aan.

Inderdaad zijn ze erg slecht voor je gezondheid ,maar ook kunnen ze psychische problemen veroorzaken! !!! Afblijven dus.

Bronnen:
eigen ervaring (helaas)

Heb vele jongeren gezien die van gebruik (al door blowen) psychotisch werden; dit betekent dat ze oa verward werden, stemmen hoorden, irreele beelden zagen, zodanig dat het niet meer mogelijk was hun dagelijks leven te leven; werk, opleiding, relaties contacten werden(soms levenslang) niet meer mogelijk. Dit betrof mensen die een kwetsbaarheid voor psychoses hebben, echter dit betreft een aanzienlijk deel van de bevolking. Door blowen(en gebruik) komt deze kwetsbaarheid tot uiting Eenmaal in het cirkeltje van verslaving is het heel moeilijk hier uit vandaan te komen. Ook al ben je na een verslaving gestopt dan blijf je gevoelig hiervoor; zelfs een herinnering aan een bepaalde plek kan de drang weer oproepen en maken dat je er weer naar grijpt. Eenmaal weer gebruikt aktiveert de verslaving weer. En inmiddels is het in onze maatschappij al overal aanwezig Ook is het zo dat dealers vaak precies weten welke mensen vatbaar zijn; deze weten ze als eerste te vinden Daarnaast is het zo dat je voor (veelvuldig) gebruik geld nodig hebt; eenmaal verslaafd kunnen mensen de raarste dingen doen (criminaliteit, prostitutie) om aan dit geld te komen Van belang is dat je afweegt wat eventueel gebruik je oplevert en wat het je kost. Voor en nadelen dus tegen elkaar afwegen en vandaaruit je keuzes maken

dit is wel allemaal heel negatief. Ik ga ervan uit dat iedereen die hier antwoord op heeft gegeven in het weekend nooit een biertje drinkt of in z'n leven een sigaret heeft gerookt?! Een joint leidt tot je dood? Dat is ook sterk overdreven. Ik stel voor dat je alles met mate doet en dat je zelf wel weet wat dat inhoud. Dat er op drank en sigaretten belasting word geheven wil nog niet zeggen dat dit geen drugs zijn! Hypocrieten.

Risico's bij drugsgebruik; De hartslag wordt omhoog gejaagd, de bloeddruk stijgt en de bloedvaten vernauwen zich. Dit kan leiden tot een hersenbloeding, maag/darmbloeding,hartritmestoornissen en ondervoeding van andere organen en ander lichaamsweefsel door vernauwde bloedvaten. tenslotte kan een fataal hartinfarct plaats vinden. Dit zijn risico's, het kán maar het hoeft niet. Bij normaal gebruik krijgen de vernauwde bloedvaten een tekort aan afweerstoffen, zodat er infecties kunnen ontstaan. Bij mannenzijn dit meestal infecties aan de bovenste luchtwegen (keel, bijholtes, bronchiën),bij vrouwen de urinewegen. Overstimulerende werking op de basisspanning v.d. spieren. Die gaan strak staan en zijn te sterk aangespannen. Dit uit zich in de kaakspieren, door stijve kaken of soms zelfs een kaakklem. Samen met het tekort aan afweerstoffen en een te lage productie van speeksel kan dit bij veelvuldig gebruik leiden tot blijvende schade aan het gebit. Het ergste is nog wat drugs met je hersenen doen. Ze knijpen de betrokken hersnegedeeltes uit als een citroen en zuigen de dopamine en sertonine eruit als het ware. Het serotonine gedeelte zorgt voor onze emoties, stemming en vitaliteit. Het dopamine gedeelte zorgt voor onze waarneming, bewegingen en energiebalans. Zelfs bij normaal gebruik van bijv. XTC bestaat een duidelijk risico op ontregeling/beschadiging van deze systemen. Dit leidt tot een bizar en mogelijk jarenlang ziektebeeld, dat bestaat uit depressies, angst, paniekaanvallen,uitputting, schokjes en tintelingen over het hele lichaam. Ook kan je overal vlekken zien, vreemde dingen voelen en voel je je in een algehele malaise. Het nare is dat je dan niet kunt stoppen omdat je hersenen je dwingen ermee door te gaan. (verslaving) Het is heel moeilijk om dan sterk te zijn en te stoppen en dit lukt je niet alleen, vooral als je al zo ziek bent.

Gezond zijn ze iig niet Drugs zijn gevaarlijk ook alcohol en roken alhoewel die middelen algemeen verkrijgbaar en geacsepteerd zijn,andere middelen die gebruikt worden zijn een gevaar voor de gezondheid.Een verstandig mens gebruikt ze niet,Vaak beginnen mensen eraan zonder de risico's te kennen of te onderschatten.Beter begin je er niet aan.Ik spreek uit eigen ervaring en heb er redelijk wat mensen aan kapot zien gaan soms in een paar maanden tijd. Toegevoegd na 6 uur: Wat ook nog eens exrta gevaarlijk is aan drugs is dat dealers(niet de meest betrouwbare mensen)de opzich al gevaarijke drugs ook nog eens gaan vermengen met andere stoffen om zo meer geld te kunnen verdienen

Goeie vraag en complimenten dat je zulke zaken uitzoekt. 'Slecht voor je gezondheid' is een breed begrip. Zeker als je stelt dat buiten inademen ook slecht voor je gezondheid kan zijn ivm fijnstof in de lucht. Aan de andere kant is zitten in een slecht geventileerde ruimte ook 'slecht voor je gezondheid'. Over het algemeen zijn drugs (drank en medicijnen inbegrepen) een aanslag op je lichaam. (Lees voor de grap eens de bijwerkingen van paracetamol, vrij verkrijgbaar voor iedereen die in de winkel een boodschap kan doen.) Dus het is nooit 'gezond' voor je. Net als allerlei toevoegingen in onze voeding. Maar met als zoveel zaken in het leven geldt ook voor drugs 'overdaad schaadt'. En daar zit nu net het probleem. Drugs zijn verslavend. Door het gebruik van drugs kun je je heel fijn, lekker, zelfverzekerd, geconcentreerd, rustig of juist energiek of uitbundig voelen. Dit gevoel kan zo fijn zijn dat je meer wilt, en meer en meer... En dan wordt het een probleem. Veel mensen keuren drugsgebruik af, dus je gaat erover liegen. Ook kan het nogal wat geld kosten dus ga je je op andere vlakken verwaarlozen of misschien zelfs geld lenen waardoor je in de schulden komt. Daar kun je je weer heel ellendig door voelen en om dat weer even te vergeten.. inderdaad, kun je drugs pakken om je beter te voelen en zo is het cirkeltje weer rond. Wat ik wil zeggen is dat een keertje drugs gebruiken echt niet 'slecht' voor je is, als je het maar bij die ene keer kunt laten... Toegevoegd na 1 uur: Ow, waar je trouwen wel ver van uit de buurt moet blijven is crystalmeth. De nieuwste 'rage' in Amerika. Genoeg documentaires over gemaakt en vast ook te vinden op youtube. Crystalmeth is te maken met huis-tuin-en-keuken-middelen (makkelijk te verkrijgen en goedkoop) en zeer verslavend! (Al na een enkele keer gebruik) Haast niemand lukt het om er van af te kicken en het sloopt je lichaam. (Te beginnen bij je tanden...)

het feit dat je de vraag al stelt geeft aan dat je zelf het vermoeden hebt dat het ongezond is, of heb ik het mis? op school vinden ze het veel te spannend om het te gebruiken en de meesten willen dan ook niet weten dat het eigenlijk heel gevaarlijk en slecht is. maar eigenlijk weet iedereen, en jij ook, dat het gewoon slecht is, al zou je graag het tegenovergestelde willen horen, dat het allemaal wel meevalt, en je dus met een gerust hart iets kunt gaan gebruiken. zonder schuldgevoel, want een ander zegt immers dat het allemaal wel meevalt, dus dan is dat zo.... nee dus: je weet dat het slecht is, daar ben ik van overtuigd, maar wil je niet iets anders horen eigenlijk? neem je eigen verantwoordelijkheid hierin. als je het wilt gebruiken moet je dat gewoon doen, hoor, niemand zal je tegen houden, en als je wilt geloven dat het allemaal wel meevalt, of dat het niet ongezond is of verslavend, of dat je de spanning belangrijker vind, of meedoen met de rest, prima! ga je gang! maar neem dan zelf wel de verantwoordelijkheid voor de gevolgen van drugs, die zijn niet gering. maw. gebruik je gezonde verstand.

Die vaagheid kan ik me wel voorstellen. De ene drug is de andere niet. Vele jaren geleden kreeg ik in het kader van mijn studie voorlichting over drugs van een gedreven ex-politieman die hoofd narcoticabrigade was geweest. Zijn relativerend vermogen is me altijd bijgebleven. Hij legde uit dat je met heroïnegebruik rustig honderd jaar uit kunt worden omdat het een relatief schone stof is waar het lichaam geen schade van ondervindt, in tegenstelling tot alcohol, dat de cellen van een aantal organen vernietigt. De schadelijkheid van een aantal drugs, waaronder heroïne, wordt vooral veroorzaakt door de illegaliteit waardoor de prijzen ontzettend opgedreven worden en de kwaliteit niet gewaarborgd is. Geen van beide bevorderlijk voor de gezondheid. Rabiate tegenstanders van drugs zullen het begrip 'kwaliteit' onmiddellijk vanuit hun eigen kader beoordelen. Dat risico neem ik dan maar. Een recenter voorbeeld. Paddo's moesten verboden worden omdat één of twee idioten dachten dat ze konden vliegen of anderszins door het lint gingen. Daarbij werd vergeten dat ze of al knettergek waren in de letterlijke zin des woords of een gevaarlijke cocktail van alcohol en drugs achter de knopen weggewerkt hadden. Nee, ik propageer geen drugs maar ik probeer ze wel te relativeren. Het is heus niet goed om je suf te blowen maar evengoed is een liter jenever per dag ook niet goed en mogelijk slechter. Af en toe een borrel, een joint of een paddo is echter geen probleem als je weet hoe en wanneer je het spul gebruikt. Laat onverlet dat een aantal genotmiddelen en drugs slecht zijn voor je gezondheid.

Tuurlijk zijn drugs schadelijk voor je gezondheid, drugs tast je hersenen aan en uiteindelijk zal het je hersenen zo aan tasten dat het je dood kan betekenen. ook ga je moeite krijgen met leren en je kunt je minder lang concentreren. Begin er alsjeblieft niet aan!!! Toegevoegd na 4 dagen: sorry, ik bedoel het niet overdreven maar ik dacht met drugs meer aan cocaine enzo. maar een medicijn of af en toe drank kan natuurlijk wel.

alleen als je er verslaafd aan raakt (wat enorm snel gebeurt). zolang je er niet afhankelijk van bent is het nog minder schadelijk dan sigaretten roken. maar vergeet niet, sigaretten roken is enorm ongezond.

Melk de witte motor, Coke de witte sloper. Drugs verzoorzaken een stoornis in het Dopaminemetabolisme in de hersenen waardoor psychotische (verlies van realiteitszin) klachten optreden: tactiele-, visuele-, akoestische- en olfactorische hallucinaties. Daarnaast kan manie optreden en (paranoide) waandenkbeelden ontstaan, die soms ook blijven na stoppen. Vergeet niet dat alcohol een harddrug is, omdat je er onttrekkingsinsulten van krijgen bij acuut stoppen.

Al die woorden op papier zijn maar woorden. Wij hebben jaren niet ver van een drugs opvang huis gewoond. Elke keer als ik zo'n zielig figuur zag zei ik tegen de kinderen: zo kom je eruit te zien als je drugs gaat gebruiken. Betere preventie is er niet. Antwoord op je vraag JA. (ga maar langs een opvang)

heb vroeger zelf van alles gebruikt, op heroine na. en niks van over gehouden, als je maar matig gebruikt. je moet wel een sterke wil hebben.

Bronnen:
edward

als je het met maten doet niet en als het voor je gezond heid is ook niet

Nee hoor ; drugs betekent feitelijk gewoon medicijnen, en die hebben we juist bedacht om er beter van te worden. Maar als je niet ziek bent, tja, dan is het een ander verhaal. Dan kunnen de neveneffecten van een bepaalde drug je wel degelijk minder gezond maken of - kwalijker - afhánkelijk maken van die specifieke drugs. Er zijn drugs waarvan het effect van voorbijgaande aard is, en die weinig impact hebben, maar ook hele zware waarbij je al vrij snel niet meer normaal kunt functioneren, met of zonder. Over het algemeen is het verstandig je te houden bij drugs waarbij je helder van geest blijft of die een doel hebben (koffie, sigaretten, een pijnstillertje hier of daar, voorgeschreven medicijnen zolang ze nog nut hebben, alcohol in zeer beperkte mate, en wellicht bij uitzondering een pilletje). Nog beter is er helemaal van af te blijven, maarja, dat hoort bij de keuzes die je zelf moet maken, en waarbij je zelf de voors en tegens tegen elkaar moet afwegen. Ze zijn niet PER DEFINITIE slecht voor je, maar ze zijn zeker ook niet PER DEFINITIE goed voor je. Daarom is een beetje kennis over wat je precies slikt, spuit, rookt, snuift of drinkt ook zo belangrijk.

De informatie op school is erg kort en belabberd. Toen ik voorlichting kreeg was mijn vraag eigenlijk, als het zo ongezond is, waarom gebruikt iedereen het dan. Na jaren weet ik waarom. Het gevoel dat je van drugs krijgt is een kortstondig (tussen de 1 minuut en max 12 uren, adfhakelijk van welke soort drugs) gevoel van rust of gelukzaligheid. Je hebt uppers en downers. Een upper is een drugs waarvan je vooral heel veel energie (zoals speed) krijgt en een downer is een drugs met het tegenovergestelde effect (zoals hash en weed). Cocaine heeft weer een werking waarbij het gevoel dat je op dat moment hebt versterkt wordt. Veel mensen worden hiervan opgefocked, ook omdat je dus helemaal geen gevoel meer kan hebben. Dat is gelijk de reden waarom veel mensen naar drugs grijpen als het leven niet loopt zoals gehoopt. Je hebt ook twee manieren van gebruiken, dat is regelmatig gebruik en recreatief gebruik. Regelmatig gebruik valt onder verslaving, recreatief gebruik is wanneer je alleen gebruikt op bepaalde gelegenheden. Het feit is wel dat alle verslavingen beginnen met recreatief gebruik. Net als roken. Toegevoegd na 4 minuten: (rest van antwoord werd te lang, dus als pbtje) Toegevoegd na 5 minuten: Kleine aanvulling er bestaan ook nog halucigenen, zoals Lsd, 2 cb en in mindere mate xtc.

Over welke drugs heb je het? Wiet en hasj? Oké ALLE drugs zijn slecht voor je gezondheid, maar de ene drugs is wat minder slecht voor je gezondheid dan de andere. Bij de ene drugs (bijvoorbeeld cocaïne,speed) daar raak je vrij snel aan verslaafd en het vreet je tanden aan. (mensen die daar verslaafd aan zijn hebben vaak geen/kapotte tanden.) En bij andere drugs (bijvoorbeeld wiet, hasj) daar raak je minder snel verslaafd aan en lichamelijke klachten vallen ook wel mee, maar dat vertraagd je hersengroei. Zo kan ik nog tientallen voorbeelden opnoemen, conclusie, het antwoord is ja, maar als je 1keer eens (soft!)drugs neemt om uit te proberen ga je er heus niet dood van....

Je hebt heel veel drugs. Hierbij moet je iet vergeten dat iedere drugs een geschiedenis heeft. Ook is het woord drugs eerder iets van misbruik maken van bepaalde stoffen. De papaver of wiet plant zijn zeer nuttig planten. Zonder de wiet plant hadden we waarschijnlijk nooit geen voc tijd gekend. Hennep werd veel gebruikt op die schepen voor vele verschillende redenen. Papaver plant is onmisbaar in de medische wereld. Drugs zijn to zo verre slecht voor je als je het misbruikt. In feiten gebruiken we allemaal wel drugs en vaak zonder het te beseffen. Maar daarin tegen kan ook alles verslavend zijn. Vandaar de scheiden tussen lichamelijke verslaven en geestelijken verslaving. Beste advies wat ik jou kan geven geef ik aan iedereen rond jou leeftijd. Wat je nu niet aan leerd hoef je later ook niet af te leren. Dus als je nu niet begint met roken hoef je later ook niet te stoppen. Hetzelfde met alle andere drugs en verslavingen.

Ja, Bij de GGZ, Brijder stichting en menig particuliere instelling kunnen ze er alles over vertellen.

Bronnen:
Familie die werkt bij deze instellingen

Ja drugs is slecht voor je; Het heeft al vele levens verpest op deze planeet,en vele gezinnen kapot gemaakt,dat zijn de vrugten van drugs. Als je over het algemeen kijkt naar mensen die drugs hebben gebruikt en wat voor moeite het heeft gekost om er af te komen ook van een simpel jointje zal geen vaan hen jou aanraden er mee te beginnen. Buiten dat is alcohol ook drugs beter ook niet aan beginnen,je hebt het niet nodig. Wat kan er goed zijn dat er hersencellen afsterven.Het ziet er een beetje uit als het bakken van een ei die bubbels die ploffen nou dat gebeurt er in je hersens: Nou leuk.

slecht = ongezond? ik zie een heleboel ja het is heel erg slecht voor je antwoorden. maar de vraag is niet of ze slecht zijn (dat is al lang duidelijk) maar zijn de drugs zelf ook ongezond? om het algemeen zijn junkies zo ongezond omdat ze hun hele leven rond het krijgen en het gebruiken van drugs inrichten, ze eten geen groente en fruit, slapen niet genoeg of te veel, gebruiken vieze naalden ect. zijn drugs op zichzelf, ongezond? ONGEZOND! voor lijf en leden

Geniet, maar gebruik met mate , alleen cannabis of drank natuurlijk, de rest, niet aan beginnen.

als ik jou was ver uit de buurt blijven bij mensen die het gebruiken het begin inderdaad met een joint ,pil ,coke ,en het is heel verslavend .praat eens met mensen die zo iemand kennen ,of gekend hebben ,ik ben jaren bezig geweest om mijn vriend af te laten kicken ,niet gelukt helaas overdoses ,overleden ,denk aub heel goed uit wat je doet je maak je zelf en je fam ermee kapot

Drugs maakt meer kapot dan je lief hebt! Begin er dus niet aan. Het klopt dat het begint met meestal een sigaret. Al die middelen zijn verslavend en je komt er moeilijk van af. En zeker ze maken je hele lichaam kapot! Het zijn namelijk geen lichaamseigen stoffen. Toegevoegd na 18 uur: Wees blij dat je een antwoord krijgt. Zo'n manier van reactie geven waardeer ik echt niet. Vanaf dit moment zal ik dan ook geen reactie meer op jouw vragen geven!

Bronnen:
weet ik zelf

ja dat is het zeker, als je een keer een aan een joint begint vind je het niet lekker, en dan denk je nou nog een dan maar, en dan vind je het lekker, en het word een gewoonte.na een tijdje blijft het niet bij een jointje maar word het langzaam harddrugs, en de drugs tast je hersens, reflexen, zenuwen etc. aan.

Ja het is slecht voor je gezondheid. Je kan eraan verslaafd worden, en je lichaam kan er geestelijk en lichamelijk helemaal aan kapot gaan.

Ik heb een aantal wiet links voor je opgezocht, omdat ik bij je sleutel woorden wiet zag staan. Zelf denk ik dat wietproducten niet slecht zijn, maar ik denk wel dat de verleiding om dingen te laten ermee vergroot wordt bij een bepaalde doses. Als je bijvoorbeeld hoort dat je na een dag of twee belachelijk veel aspirine gewoon dood gaat, vraag ik me af waarom dat geen drugs genoemd wordt en waarom dat wel op de hoek verkocht mag worden (zonder recept). Zelf ben ik ervan overtuigd dat je beter aan de wiet kan zitten dan aan de alcohol (en ik zeg niet dat het goed is hoor, begrijp me goed!). De reputatie van hennep is niet erg goed, maar als je je erin gaat verdiepen begrijp je al snel waarom (zie eerste link). Maar als je het echt over de zware jongens hebt: * coke (en zeker crack coke, nog sterker en schadelijker) * heroine * mdma (extacy) * LSD * crystal meth (puur chemisch, vaak gemaakt uit huis-tuin en-keuken-chemicaliën) maar ook de zware medicatie zoals * pijnstillers * anti-depressiva * ritalin ("medicijn" voor kinderen met ADHD, wordt erg makkelijk over gedaan, maar ik heb een opgewekte jongen in een zombie zien veranderen. Hij had het zogenaamd nodig, hij is nooit meer dezelfde geworden) .. zijn zeker geen grap en zeker gevaarlijker te noemen dan wiet, omdat het de (positieve) persoonlijkheid van de mensen erg snel kan aantasten!

Bronnen:
http://www.argusoog.org/2009/09/hennep-het...
http://www.argusoog.org/2010/08/cannabis-d...
http://www.argusoog.org/2010/09/de-marihua...

Wat een 'mooi' controversieel onderwerp! Wat je er ook van vindt, een ding staat vast: drugs hebben een uitwerking op je lichaam. Zo zijn er drugs die iets aan je metabolisme veranderen waardoor je na gebruik enorm behoefte aan suikers hebt (heroine), er zijn drugs waarmee je zogenaamd extra energie krijgt, maar die er eigenlijk voor zorgen dat je in no-time je hele energievoorraad er doorheen jast, zodat je daarna een hele tijd een zombie bent (coke en speed), er zijn drugs waar je sloom van wordt en de volgende dag hoofdpijn van hebt (alcohol), er zijn drugs waar je longen het van begeven (tabak), en alle drugs veranderen tijdelijk iets aan de chemie in je hersenen. De uitwerking is per persoon verschillend en ook de mate waarin ze verslavend zijn of psychoses kunnen veroorzaken, is per persoon verschillend. Om per middel te zien wat de effecten (en na-effecten) zijn, kun je kijken op onderstaande pagina van het Trimbos Instituut. Als je vindt dat de voorlichting op school te weinig informatie geeft, kun je voorstellen dat school eens iemand uitnodigt die er echt verstand van heeft en je per middel kan vertellen wat het doet.

Bronnen:
http://www.novadic-kentron.nl/default.aspx
http://www.trimbos.nl/onderwerpen/alcohol-en-drugs

Volgens mij is het niet slecht voor je, het maakt alleen een stofje aan zodat je gaat hallucineren (Dingen zien die je in het echt niet ziet)

Uit een onderzoek blijkt dat een joint in de maand gezond voor je is. Ik rechtvaardig hiermee niet het gebruik ervan. Sterker nog niemand houdt t vol om dit eens in de maand te doen, je raakt eraan verslaafd en je gaat er aan onderdoor. Ik wil enkel een andere kant aangeven dan de meesten hier doen. Verder helpt drugs ook bij het verlichten van de pijn bij terminaal zieken, maar dit is niet relevant.

T is niet gezond ma als mensen t gebruiken doen ze t meestal te vaak das groot probleem net als alchol en sigareten en ook eten chocola enzv

vind het allemaal heel kortzichtig je moet alles x proberenen alles met mate!!!drank is zomogelijk schadelijker dan drugs als je het maar met verstand gebruikt!!

Ja, drugs is niet goed voor je. De hoeveelheid die je neemt bepaald de schade in je lichaam en geest.

Diverse drugs als alcohol zijn bij zeer beperkt gebruik en een minimum leeftijd van pakweg 20 jaar niet schadelijk, zoals rode wijn. Diverse opioiden zijn, mits juist toegepast als medicijn ook niet erg schadelijk. Drugs worden echter gebruikt om een effect te bereiken en daarom vaak overgedoceerd. Daarom zijn ze gevaarlijk, zowel in chemische zin (als gifstof) als mbt. het functioneren. Daarbij zijn de vetoplosbare drugs als THC extra belastend omdat ze in het lichaam gaan stapelen, er vormt zich een depot die zowel de werking als de gezondheid ongunstig beinvloedt. Naar ik laatst vernomen heb is wiet 200X zo kankerverwekkend als tabak. De wateroplosbare drugs verlaten het lichaam weliswaar sneller maar daarom is voor een effect ook meer nodig. Het verschil tussen een werkzame- en gevaarlijk dosis liggen bij sommige drugs vrij dicht bij elkaar. Dat zie je ook bij GHB waarbij ook -net al;s bij veel andere drugs, de concentratie werkzame stof erg kan verschillen, zelfs als het van dezelfde leverancier komt. Het gevaar in drugs zit hem dus zowel in de eventuele giftigheid van de stof zelf , als de toediening, de zuiverheid en de aanwezige bijmengselen. Omdat drugs puur om geld gaan, verdunnen leveranciers deze werkzame stoffen niet zelden met de gekste (en gevaarlijkste) vulstoffen, in onbekende hoeveelheden en samenstellingen zodat ze nog meer "winst "maken. Niet zelden zijn het de vulstoffen die de grootste problemen geven. Alleen al daarom zou je geen drugs moeten willen gebruiken.

jaaaaaa heel slecht soms komt er kanker van hoor en er gaan veel mensen dood aan meestal dan aan longkanker maar als je logisch nadenkt.... als iemand drugs in je drank doet gaan 1-10 overleven dat ik ben heel jong hoor zit in groep 7

Hey maat, ik zou er nooit aan beginnen, ten eerste het is heel duur, ten tweede het is super slecht voor je lichaam en geest, als je er heel lang mee door gaat { even je eigen mee voorstellen als je er aan begint en niet meer kan stoppen {NIET SCHRIKKEN } kan het je de dood kosten, dus even opletten en is wel even schrikken, maar ik moet je er toch voor waarschuwen ! want ik ken een vriend die zit ook aan drugs en die waarschuw ik ook altijd , maar die wilt niet luisteren, dus dan wil ik jou vragen kerel! doe het echt niet want ik gun jou de dood echt niet! {ik hoop dat je hier iets heb van begrepen?!,, mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het van je heel graag, Want ik hoop dat je er echt niet mee begint want ik zou het heel jammer vinden voor jou maar vooral voor jou lichaam en geest! en dat het je de DOOD gaat kosten} LET OP: als nog begint er niet aan!

Zonder doktersadvies zijn drugs (en medicijnen ook) slecht voor je gezondheid.

ja van de mensen die ik persoonlijk gekend heb die drugs hebben gebruikt zijn er 2 DOOD overdosis en 1 vermist (hoogstwaarschijnlijk vermoord) dat lijkt mij reden genoeg om er maar niet aan te beginnen.

Wel zielig, die mensen die er allemaal minnetjes geven voor die goede antwoorden. Deze vraag heeft een antwoord die je zelf ook kon bedenken: Tuurlijk is het niet goed voor je. Denk je dat er voor de lol elk jaar een hele boel mensen eraan dood gaan?

Ja natuurlijk is drugs slecht voor je! Het tast je hersens aan(dus je denkvermogen, je word vergeetachtig), je zicht, je gehoor, alles!!!

kortom: JA

Ja hè, hè! En vertel alsjeblieft op school dat je de boodschap over drugs "vaag" vindt. Ik weet zeker dat je je leraren je wakker schudt en dat er dan een duidelijk antwoord komt.

ja maar niet als je het maar 1keertje gebruikt maar als je het vaker gebruikt en verslaafd word is het slecht voor je kijk maar eens naar bijvoorbeeld iemand die net een joint heeft geroken zijn ogen staan dan egt scheel

Drugs zijn NOOIT gezond maar hoeven niet per definitie "slecht" voor je te zijn...je moet weten dat drugs onder te verdelen is in verdovende, stimulerende en hallucinogene middelen. (daaronder vallen dus ook: alcohol, nicotine en medicijnen...letterlijk gezien zou zelfs cafeine in deze categorie vallen!!) kortom hangt het er vanaf wat, hoeveel en vooral met welke reden je die drugs zou nemen.....maar ga er van uit dat er een specialist een recept voor schrijft mocht het "verstandig" zijn om iets van "drugs" te nemen. meer weten over "partydrugs" die mensen onzinnig en voor het plezier nemen kun je kijken op www.trimbos.nl en www.drugsinfo.nl op scholen is meestal veel te weinig kennis en worden antwoorden gegeven die gebaseerd zijn op emotie of een persoonlijke mening ipv op concrete feiten.

Wat wil jij graag weten over welke drugs jongedame, ik kan je aardig op weg helpe zeg maar, maar zag al verwijzing naar hasj en wiet..!?? Ik ben nu 40 jaar, op me 19e begonne met expirimenteel hasj en wiet gebruik..met alcohol daarna(naast), na een jaar ging IK geestelijk neerwaarts, wantrouwen, achterdocht..haast paranoide en heb toen gezegt; STOP!! ging goed tot....; je of, Ik andere drugs ging proberen Coacaine..daarna of tijdens heroine..oeps 1st xtc tussendoor en speed..ach het één spinneweb van Ja..ist nog wel met dan wel en dahnn niet gebruik , Maarrr goed ik leef nog steeds ben `nooit`ziek en kan veel hebbe en heb zeeeeker veel geleerd op levensles gebied en mensen maar goed God had ...In den beginne al geen goeie plannen met ons, andus had tie tog die boom NOOIT in onze tuin gepland..? Je kunt oud worden met drugs..lichamelijk en geestelijk, maar neem af en toem een pauze...en meer. gr. bb

Als jij genoeg van jezelf houd al is het maar een beetje dan begin je er nooit aan ik kan je van alles afraden en zeggen maar kijk in de spiegels want dan zie je wie je nu bent maar schrik niet als je later je zelf terug ziet onherkenbaar door al dat gif dus nee het is dodelijk vergif!!!!plies niet doen!!!!

Ik ben zeker van mening dat drugs slecht ( kunnen ) zijn voor de gezondheid. Met name psychisch. Mijn ervaring is geweest dat ik 10 jaar geleden xtc heb geslikt en daardoor helemaal ben doorgedraaid, dat ik zwaar psychotisch ben geworden. Nu, 10 jaar later, ben ik door dat ene pilletje nog steeds onder psychiatrische behandeling en ook volledig arbeidsongeschikt. Ik zou zeggen, begin er niet aan! Bij velen gaat het gelukkig goed, maar ik zou het risico absoluut niet nemen omdat het ook veel kapot kan maken.

Ja, drugs kunnen je domme dingen laten doen zoals van een brug afspringen. Financieel doe je er ook slecht aan want als je er eenmaal aan begint is er geen stoppen meer aan.

ja het is slecht, soms als bijv. prikken doet met 'drugs' en dan kan je niet meer stoppen , en dan ga je verder, verder en verder, en voor je het weet, ben je dood!

Met drugs hoeft niets mis te zijn, vrijwel alle medicijnen zijn tenslotte drugs, maar drugs voor de lol gebruiken is een ander verhaal.

Elke stof die je in een lichaam toegevoegd heeft een halfwaardetijd. De stof die je rustig, euforisch of in een roes brengt wordt ook weer afgebroken. Alcohol, weed en cocaine, elke drug die je tot je neemt is na een x aantal uren uitgewerkt. Ze verdwijnen uit je systeem want ze horen er niet. Het vervelende is dat drugs verslavend zijn. Ik vind nicotine en alcohol de meest verraderlijke. Voordat je het beseft ben je roker, sommige mensen zijn extra gevoelig om aan de alcohol te raken. Je kunt in elke winkel voor sigaretten en alcohol terecht. Ik zie in mijn omgeving dat het vrij makkelijk is om aan cocaine, en nog makkelijker is om aan weed te komen. De laatste is eerder roes- als fysiek verslavend. Een drug imiteert een of meer lichaamseigen stoffen die op ons gemoed werken maar met een extremer en geselecteerd effect. Ik wens je toe dat je het plezier en zelfvertrouwen uit jezelf kunt halen. Drugs zijn vaak een bindmiddel in de groep helaas zit je er een fase later dan ongemerkt aan vast. Op den duur blijft er zo weinig over.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100