Wat is de naam van een tandziekte, waarbij de tanden van onderuit wegrotten?

Dus niet vanuit het tandvlees!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
16.3K

Het beste antwoord

de ziekte heet "de wolf in de tanden"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

is dat niet gewoon een zenuwontsteking ?
13 jaar geleden
dit noem je tandbederf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wolf zo heet dit.En niet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Caries, met een trema op de e, maar ik weet niet hoe ik die erop moet zetten, iets met alt en een nummer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heet wolf het is een ziekte laat er naar kijken je zukt dan een gebit kijgen
ik heb er ook 1 door dit voorval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet voor mezelf ;-)
tandwolf heet dit. Dit zie je o.a. veel bij jonge kinderen die zoetgehouden werden met de suikerspeen in hun melkgebit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wolf in het gebit is onzin en niet anders dan een oud volksbijgeloof. Zo lijkt het alsof er een ziekte is waardoor jij er niks aan kunt doen dat je gebit slechter wordt. Maar het is caries. En dat is tandbederf. Dat wordt altijd veroorzaakt door slechte gebitsverzorging (en natuurlijk heeft suiker, zuur, snoep, frisdrank, sommig medicijngebruik, enzovoorts hier extra effect op). Goed en regelmatig (minstens 2x per dag) poetsen, flossen, een beperkt aantal eetmomenten, voldoende speeksel en water drinken voorkomen tandbederf.
een maand geleden
LeonardN
een maand geleden
+
https://www.implantologiedrenthe.nl/informatieblog/caries-of-tandbederf-wolf-in-het-gebit