Tips tegen ontstoken tandvlees?

Ik heb al twee weken last van onstoken tandvlees weet iemand tips om het te genezen behalve dan naar de tandarts gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
15.8K

Antwoorden (7)

spoelen met waterstofperoxide 3 %, te koop bij de drogist en tandenstokers gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast het spoelen met speciaal mondwater is het verstandig om even een week iedere dag 1000 mg. vitamine C te slikken.

Vitamine C werkt in hoge dosering ook genezend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede tandenborstel is essentieel! Let er bij de aanschaf op dat je er een koopt met een kleine kop (een grote zorgt ervoor dat u achterin moeilijk kunt poetsen) en zachte haartjes. Zo kan het tandvlees minder snel beschadigd raken. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat elektrische tandenborstels meer plaque verwijderen dan normale handtandenborstels. Als je problemen hebt met je gebit (bijvoorbeeld ernstige gingivitis - tandvleesontsteking), dan is het raadzaam om over te stappen op elektrische borstels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En niet te hard poetsen...
mijn ervaring met pyralflex (drogist) is heel goed.
een tinctuur op basis van rabarber.ook voor blaasjes in de mond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een flosdraadje nemen en daar een paar knopen in leggen. Dan het flosdraadje met knopen tussen je tanden en kiezen doorhalen. Vervolgens goed je mond spoelen met water of met listerine.
Ik had op vakantie last en het was mbv dat flosdraadje en spoelen met water in twee dagen weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst je tanden gaan tandenstoken en daarna je mond met zout lauw water spoelen, in het begin prik het een beetje maar later niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontstoken tandvlees kan veroorzaakt worden door tandplaque; als dat de oorzaak is moet je het toch eerst weg laten halen.