Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het voordat die oplosbare hechtingen zijn opgelost?

Als de verstandskiezen zijn getrokken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
266.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

bij mij heeft dit 13 dagen geduurd.
bij ieder is dat natuurlijk anders
bij de een gaat het sneller als bij de ander
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je mag rekenen op een dag of tien
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Kan soms wel twee weken duren. De meeste hechtingen lossen wel op maar het gebeurt wel eens dat er eentje blijft zitten.

Bij mij was de wond genezen en 1 hechting wilde maar niet oplossen. Heb hem er zelf maar uitgetrokken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 tot 2 weken.het ligt eraan hoeveel en hoe diep de wond is.goed spoelen en masseren wil wel eens helpen om t genezingsproces te versnellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij bepaalde chirurgische ingrepen worden oplosbare hechtingen veel gebruikt. Deze blijven dan lang genoeg aanwezig tot de wond genezen is, waarna ze oplossen/loslaten.

Oplosbare hechtingen kunnen afhankelijk van het type in een bepaalde tijd oplossen. Tien tot 15 dagen is eigenlijk zeer kort voor het geheel oplossen van de hechtingen. Vaak blijven ze langer zitten.

Toch is het zo dat veel van de hechtingen na twee weken niet meer aanwezig zijn. Meestal is de draad van de hechting op een plek gedeeltelijk opgelost en daar losgekomen. De rest van de hechting zit dan niet meer vast en kan dan bijv. doorgeslikt worden.

Vaak wordt na chirurgie de patient na een of twee weken weer gezien voor controle van de wondgenezing. De nog aanwezige hechtingen kunnen dan ook verwijderd worden, dit geldt ook voor de oplosbare hechtingen. Deze kunnen anders nog enige tijd blijven zitten, wat oncomfortabel voor de patient kan zijn.

Als je je stoort aan de hechtingen dan kunnen deze waarschijnlijk alsnog door de tandarts of kaakchirurg verwijderd worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij heeft het vier weken geduurt voor de begonnen met oplossen en loslaten. Ik ben begin februari geopereerd en nu, begin maart, vergaan ze
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding