Hoe lang duurt het voordat die oplosbare hechtingen zijn opgelost?

Als de verstandskiezen zijn getrokken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
266.3K

Het beste antwoord

bij mij heeft dit 13 dagen geduurd.
bij ieder is dat natuurlijk anders
bij de een gaat het sneller als bij de ander
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je mag rekenen op een dag of tien
13 jaar geleden
Kan soms wel twee weken duren. De meeste hechtingen lossen wel op maar het gebeurt wel eens dat er eentje blijft zitten.

Bij mij was de wond genezen en 1 hechting wilde maar niet oplossen. Heb hem er zelf maar uitgetrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 tot 2 weken.het ligt eraan hoeveel en hoe diep de wond is.goed spoelen en masseren wil wel eens helpen om t genezingsproces te versnellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij bepaalde chirurgische ingrepen worden oplosbare hechtingen veel gebruikt. Deze blijven dan lang genoeg aanwezig tot de wond genezen is, waarna ze oplossen/loslaten.

Oplosbare hechtingen kunnen afhankelijk van het type in een bepaalde tijd oplossen. Tien tot 15 dagen is eigenlijk zeer kort voor het geheel oplossen van de hechtingen. Vaak blijven ze langer zitten.

Toch is het zo dat veel van de hechtingen na twee weken niet meer aanwezig zijn. Meestal is de draad van de hechting op een plek gedeeltelijk opgelost en daar losgekomen. De rest van de hechting zit dan niet meer vast en kan dan bijv. doorgeslikt worden.

Vaak wordt na chirurgie de patient na een of twee weken weer gezien voor controle van de wondgenezing. De nog aanwezige hechtingen kunnen dan ook verwijderd worden, dit geldt ook voor de oplosbare hechtingen. Deze kunnen anders nog enige tijd blijven zitten, wat oncomfortabel voor de patient kan zijn.

Als je je stoort aan de hechtingen dan kunnen deze waarschijnlijk alsnog door de tandarts of kaakchirurg verwijderd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij heeft het vier weken geduurt voor de begonnen met oplossen en loslaten. Ik ben begin februari geopereerd en nu, begin maart, vergaan ze