Ik heb het idee dat mijn voortand iets beweegt, wat kan ik het beste doen?

Ik heb het gevoel dat mijn rechter voortand iets beweegd. Misschien zit dit tussen mijn oren, maar ik ben bang dat hij er straks uit valt. Ik zie praktisch niks, maar voel het wel. Ik kan er ook niet van af blijven..

Ik ben 3 weken geleden voor een controle geweest en een gaatje vullen, en heb verder niks gehoord over verder iets van mijn gebit. Hij is verder gereinigd, maar alles was goed. Ligt dit aan mij? En wat kan ik nu doen?
Mijn vriend voelt overigens niks...

een jaar geleden
in: Gebit
2.2K
Utrecht
een jaar geleden
Het is helemaal normaal dat tanden een klein beetje meebewegen als je er met je vingers op duwt (ze zitten niet in cement gegoten).
Mdbreider
een jaar geleden
Dus het zit daadwerkelijk tussen mn oren en hoef me niet zorgen te maken?

Antwoorden (1)

Blijf maar lekker eten, er iets niets aan de hand.
Tanden worden in wezen op hun plaats gehouden door wat bekend staat als het parodontale ligament. Dit ligament verbindt de wortels van elke tand met het omliggende kaakbot. Het vezelige weefsel in het ligament dat de tanden op hun plaats houdt, is veerkrachtig en toch kneedbaar. Hierdoor kunnen tanden gemakkelijk enigszins bewegen wanneer er druk wordt uitgeoefend.
SimonV
een jaar geleden
Mdbreider
een jaar geleden
Dus ik hoef me geen zorgen te maken?
SimonV
een jaar geleden
Nee, hoor, nergens voor nodig.